Při rozvíjení dovednosti psaní v cizím jazyce žáci dobře reagují na moje zadání, když:
Žáci se v psaní textů na klávesnici v cizím jazyce zlepšují, když:
Aktivita: Vytvořte o sobě další stránku do svého osobního portfolia
Zadání: Odpovězte na některou ze čtyř otázek v tabulce (pracovní list – příloha).
Postup:
1) Žák si vybere jedno ze zadání, např. svoje oblíbené číslo (nebo s výběrem pomůže učitel).
2) (offline) Žák napíše odpověď přímo pod modelovou odpověď do pracovního listu.
3) (online) Žák si otevře aplikaci Classroomscreen (https://app.classroomscreen.com) a napíše odpověď do textového pole.
4) Stále v aplikaci Classroomscreen: žák si vedle svého textu otevře pole pro kreslení a doplní svůj text jednoduchým obrázkem.
Autor díla: Ivana Chmelařová |
5) Výsledek sdílí s učitelem, popřípadě s ostatními žáky, kteří mohou komentovat, vylepšovat, rozvíjet, klást otázky, porovnávat se svým výtvorem.
6) Druhý cizí jazyk: při navazující aktivitě – třeba příští hodinu nebo za domácí úkol – žák napíše variaci textu v druhém cizím jazyce (např. zvolí jiné oblíbené číslo, jinou písničku atd.). Délka a složitost odpovědi závisí na jazykových dovednostech v druhém jazyce. Žák nepřekládá z angličtiny – odpovídá na stejné zadání, ale v druhém cizím jazyce a s jiným obsahem. Opět doplní obrázkem.
Pokud žák nemá ve svém zařízení možnost používat německou, ruskou, francouzskou, popř. jinou klávesnici, použije virtuální klávesnici například na webu KLAVESNICE.info (http://klavesnice.info/) nebo jinou virtuální klávesnici a hotový text zkopíruje do cílového umístění (do pracovního listu nebo do textového pole na Classroomscreen).
Příloha: pracovní list a příklad odpovědí žáka.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.