Při rozvíjení dovednosti psaní v cizím jazyce žáci dobře reagují na moje zadání, když:
Žáci se v psaní textů na klávesnici v cizím jazyce zlepšují, když:
Aktivita: Vytvořte o sobě další stránku do svého osobního portfolia
Zadání: Odpovězte na některou ze čtyř otázek v tabulce (pracovní list – příloha).
Postup:
1) Žák si vybere jedno ze zadání, např. svoje oblíbené číslo (nebo s výběrem pomůže učitel).
2) (offline) Žák napíše odpověď přímo pod modelovou odpověď do pracovního listu.
3) (online) Žák si otevře aplikaci Classroomscreen (https://app.classroomscreen.com) a napíše odpověď do textového pole.
4) Stále v aplikaci Classroomscreen: žák si vedle svého textu otevře pole pro kreslení a doplní svůj text jednoduchým obrázkem.
![]() |
Autor díla: Ivana Chmelařová |
5) Výsledek sdílí s učitelem, popřípadě s ostatními žáky, kteří mohou komentovat, vylepšovat, rozvíjet, klást otázky, porovnávat se svým výtvorem.
6) Druhý cizí jazyk: při navazující aktivitě – třeba příští hodinu nebo za domácí úkol – žák napíše variaci textu v druhém cizím jazyce (např. zvolí jiné oblíbené číslo, jinou písničku atd.). Délka a složitost odpovědi závisí na jazykových dovednostech v druhém jazyce. Žák nepřekládá z angličtiny – odpovídá na stejné zadání, ale v druhém cizím jazyce a s jiným obsahem. Opět doplní obrázkem.
Pokud žák nemá ve svém zařízení možnost používat německou, ruskou, francouzskou, popř. jinou klávesnici, použije virtuální klávesnici například na webu KLAVESNICE.info (http://klavesnice.info/) nebo jinou virtuální klávesnici a hotový text zkopíruje do cílového umístění (do pracovního listu nebo do textového pole na Classroomscreen).
Příloha: pracovní list a příklad odpovědí žáka.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025