Na konci února 2008 zveřejnil francouzský ministr školství Xavier Darcos návrh nového kurikula pro základní školy (tj. 1. - 5. třídy). Nyní je tento návrh k dispozici příslušným organizacím, široké veřejnosti a především samotným školám, aby se k němu do konce dubna vyjádřily. Na všech základních školách mají učitelé dokonce vyhrazen půl den, kdy se mají návrhem zabývat. Nové kurikulum se chce přiblížit vzdělávacím trendům v EU, tzn. zaměřit se více na dovednosti pro život a pracovní trh, na metody práce s informacemi (ne na samotná data) a na systematickou pomoc žákům s horšími výsledky. Jazykové kompetence a matematika jsou v reakci na mezinárodní hodnocení vytyčeny jako prioritní oblasti. Návrh ovšem rychle vzbudil u mnohých kritiku: nejsilněji zaznívají hlasy dvou předchozích ministrů školství. Ti novému kurikulu vyčítají především, že přes proklamované změny k lepšímu bude na jazyk naopak vyčleněno méně času a požadované výstupy budou na nižší úrovni, než jak tomu bylo za jejich vedení resortu. Více informací zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.