Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Je budoucnost učení v počítačových hrách?...

Ikona informativni

Je budoucnost učení v počítačových hrách? (Skotsko)

Autor: Jana Kindlmannová
Anotace: Skotský ústav pro vzdělávání přinesl informace o zajímavém projektu, který zjistil, že pravidelné a smysluplné užívání počítačových her může vést ke zlepšení chování, koncentrace a vzdělávání žáků na základních školách.
Příspěvek může být vzhledem k datu publikace zastaralý. V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.

Skotský ústav pro vzdělávání přinesl informace o zajímavém projektu, který zjistil, že pravidelné a smysluplné užívání počítačových her může vést ke zlepšení chování, koncentrace a vzdělávání žáků na základních školách. Na jedné ze skotských základních škol totiž proběhla pilotní studie, která používala hry zaměřené na trénink mozku. Žáci 5. a 6. ročníku podstoupili nejprve matematické testy a poté vždy na začátku každého dne hráli 20 minut na elektronickém přístroji Nintendo DS počítačovou hru Mozkový trénink od Dr. Kawashima. Hra k procvičování mozku obsahovala různé testy čtení, cvičení k řešení problémů a hádanky zaměřené na paměť. Žáci hráli hru 10 týdnů a po této době se projevilo výrazné (až 10%) zlepšení jejich výsledků ve výše zmíněných matematických testech. K vyplnění testu rovněž někteří z nich potřebovali méně času a podle učitelů se zlepšila i jejich koncentrace a celkové chování.

Podle některých odborníků má učení založené na počítačové hře budoucnost, neboť je dynamické, zohledňuje zájmy mladých lidí, a tudíž je dokáže zaujmout a motivovat. Tamější ústav pro vzdělávání nyní spolupracuje se skotskou školní inspekcí a Universitou v Dundee na tom, aby se projekt rozšířil na 32 škol (900 dětí).

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
INFO
Publikován: 26. 03. 2008
Zobrazeno: 3324krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
KINDLMANNOVÁ, . Je budoucnost učení v počítačových hrách? (Skotsko). Metodický portál: Články [online]. 26. 03. 2008, [cit. 2020-03-28]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2143/JE-BUDOUCNOST-UCENI-V-POCITACOVYCH-HRACH-SKOTSKO.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.