Odborné články Základní vzdělávání Je budoucnost učení v počítačových hrách? (Skotsko)
Odborný článek

Je budoucnost učení v počítačových hrách? (Skotsko)

26. 3. 2008
Základní vzdělávání
Autor
Jana Kindlmannová

Anotace

Skotský ústav pro vzdělávání přinesl informace o zajímavém projektu, který zjistil, že pravidelné a smysluplné užívání počítačových her může vést ke zlepšení chování, koncentrace a vzdělávání žáků na základních školách.

Skotský ústav pro vzdělávání přinesl informace o zajímavém projektu, který zjistil, že pravidelné a smysluplné užívání počítačových her může vést ke zlepšení chování, koncentrace a vzdělávání žáků na základních školách. Na jedné ze skotských základních škol totiž proběhla pilotní studie, která používala hry zaměřené na trénink mozku. Žáci 5. a 6. ročníku podstoupili nejprve matematické testy a poté vždy na začátku každého dne hráli 20 minut na elektronickém přístroji Nintendo DS počítačovou hru Mozkový trénink od Dr. Kawashima. Hra k procvičování mozku obsahovala různé testy čtení, cvičení k řešení problémů a hádanky zaměřené na paměť. Žáci hráli hru 10 týdnů a po této době se projevilo výrazné (až 10%) zlepšení jejich výsledků ve výše zmíněných matematických testech. K vyplnění testu rovněž někteří z nich potřebovali méně času a podle učitelů se zlepšila i jejich koncentrace a celkové chování.

Podle některých odborníků má učení založené na počítačové hře budoucnost, neboť je dynamické, zohledňuje zájmy mladých lidí, a tudíž je dokáže zaujmout a motivovat. Tamější ústav pro vzdělávání nyní spolupracuje se skotskou školní inspekcí a Universitou v Dundee na tom, aby se projekt rozšířil na 32 škol (900 dětí).

Autor
Jana Kindlmannová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024