
Hledáme zvukové dvojče


Anotace: | Příspěvek obsahuje zajímavý nápad na poslechovou činnost v HV. Jde o procvičování sluchu – schopnosti soustředit se na zvukové podněty. Při aktivitě je kladen důraz na spolupráci a komunikaci žáků. Aktivitu lze zařadit před poslechovou aktivitou jako sluchovou přípravu k soustředěnému poslechu skladeb. Aktivita byla realizována v rámci vyučovacího předmětu Hudební a pohybová výchova. |
---|---|
Podpora výuky jazyka: | |
Klíčové kompetence: | |
Očekávaný výstup: |
|
Mezioborové přesahy a vazby: | Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy. |
Průřezová témata: | |
Organizace řízení učební činnosti: | Skupinová |
Organizace prostorová: | Školní třída |
Nutné pomůcky: | Krabičky, drobné předměty (kousky dřeva z ořezávání tužek, papírová kolečka z děrovačky, kancelářské spony, špendlíky, kamínky, kousky křídy, kávová zrnka, rýže, čočka, zrní apod. |
Klíčová slova: | Umění a kultura, hudební výchova, poslech |
Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Hledáme zvukové dvojče
Metodika pochází z publikace Školy v pohybu, která je výstupem mezinárodního projektu INCLUSIVE. Kniha obsahuje práce českých, dánských, španělských a britských učitelů, kteří ve svých školách uplatňují inkluzivní výchovu (začleňují žáky s různými odlišnostmi do jediného kolektivu třídy). Jejich školy přitom nepracují s „předem vybranými zdravými, hodnými a snaživými dětmi", ale se všemi dětmi různorodé společnosti. Vycházejí z toho, že každý žák má svoji osobnost, zájmy, schopnosti a tedy i vlastní vzdělávací potřeby. Cílem je tyto potřeby hledat a individuálně rozvíjet, ne žáky dělit na prospěchově dobré, průměrné a problémové.
Obsah aktivity: |
Jak zní můj nástroj, komu zní stejně a proč? |
Sociální cíl |
Rozvoj komunikace / vztah se všemi spolužáky. |
Akademický cíl |
Porovnat zvuk drobných předmětů v krabičkách. |
Bylo dosaženo cílů? |
Všichni žáci si s krabičkami hráli a měli radost, když uhodli, co v nich je. Všichni byli v příjemné situaci: „Každý o mně chce něco vědět". Také dokázali srovnat krabičky do řady podle zvuku a hovořit o rozdílu mezi vysokým a hlubokým, hlasitým a tichým, zvukem a tichem. |
Cíl vyučujícího |
Činnost |
Organizační poznámky: |
Začneme si hrát s plastovou krabičkou obsahující jedno semínko a tážeme se: „Je uvnitř něco?" Žáci řeknou, že ano. |
Stupeň vzdělávání a období vzdělávání | 1. stupeň, 1. i 2. období |
Rozvíjené klíčové kompetence |
Kompetence sociální a personální:
|
Integrace průřezových témat | OSV - Osobnostní rozvoj (Rozvoj schopností poznávání), Sociální rozvoj (Poznávání lidí) |
Organizace řízení učební činnosti | Skupinová |
Organizace prostorová | Školní třída |
Organizace časová | Do 45 minut |
Vyučovací metoda | Komplexní - kooperativní učení |
Nutné pomůcky a prostředky | Krabičky, drobné předměty (kousky dřeva z ořezávání tužek, papírová kolečka z děrovačky, kancelářské spony, špendlíky, kamínky, kousky křídy, kávová zrnka, rýže, čočka, zrní apod. |
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. |
---|---|
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. |
Přiřazené aktivity: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity. |
Zobrazeno: 7533krát



zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.