Odborné články Základní vzdělávání Co dělá dobrého učitele dobrým učitelem (Velká Británie)
Odborný článek

Co dělá dobrého učitele dobrým učitelem (Velká Británie)

5. 2. 2008
Základní vzdělávání
Autor
Jana Kindlmannová

Anotace

Tuto otázku položil renomovaný reportér BBC, dlouhodobě se zabývající vzděláváním, několika expertům.

Tuto otázku položil renomovaný reportér BBC, dlouhodobě se zabývající vzděláváním, několika expertům. Z většiny odpovědí vyplynulo, že nevíme přesně, jaká jsou kritéria dobrého učitele, ale co se určitě ví, je skutečnost, že nejvíce kvalifikovaní učitelé nejsou nutně ti nejlepší. Podle jednoho odborníka je za dobrého učitele považován ten, který dokáže ve třídě vytvořit atmosféru vzájemného respektu a férového přístupu mezi žákem a učitelem, který umí využívat metody aktivního vyučování a přiměřeného humoru k tomu, aby se žáci zapojovali do vyučování, dělá učení zajímavým a vysvětluje věci jasně a přesně. Další dva experti potvrdili prakticky to samé s velkým důrazem na „aktivní učení", tedy aktivní zapojení žáka do výuky, a jeden z nich ještě poukázal na to, že dobrý učitel by měl být také ke své práci dostatečně kritický. Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jana Kindlmannová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024