Tuto otázku položil renomovaný reportér BBC, dlouhodobě se zabývající vzděláváním, několika expertům. Z většiny odpovědí vyplynulo, že nevíme přesně, jaká jsou kritéria dobrého učitele, ale co se určitě ví, je skutečnost, že nejvíce kvalifikovaní učitelé nejsou nutně ti nejlepší. Podle jednoho odborníka je za dobrého učitele považován ten, který dokáže ve třídě vytvořit atmosféru vzájemného respektu a férového přístupu mezi žákem a učitelem, který umí využívat metody aktivního vyučování a přiměřeného humoru k tomu, aby se žáci zapojovali do vyučování, dělá učení zajímavým a vysvětluje věci jasně a přesně. Další dva experti potvrdili prakticky to samé s velkým důrazem na „aktivní učení", tedy aktivní zapojení žáka do výuky, a jeden z nich ještě poukázal na to, že dobrý učitel by měl být také ke své práci dostatečně kritický. Více informací zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025