Odborné články Základní vzdělávání Aktuální informace ke Standardům vzdělávacích oborů základního vzdělávání
Odborný článek

Aktuální informace ke Standardům vzdělávacích oborů základního vzdělávání

16. 5. 2013
Základní vzdělávání
Autor
NÚV

Anotace

Příspěvek navazuje na článek Standardy vzdělávacích oborů základního vzdělávání - připomínkové řízení a předkládá aktuální sdělení MŠMT k tomuto tématu.

Z rozhodnutí MŠMT došlo ke změnám, které se týkají připravovaných Standardů vzdělávacích oborů základního vzdělávání:

 

Připomínkové řízení na Metodickém portálu RVP.CZ bylo prodlouženo do středy 22. 5. 2013.

Připomínkové řízení probíhá formou dotazníku, který je součástí článku Standardy vzdělávacích oborů základního vzdělávání - veřejné připomínkové řízení.

 

Upravený RVP ZV, který byl schválen s účinností od 1. 9. 2013, bude obsahovat Přílohu 1 pouze se Standardy českého jazyka, cizího jazyka a matematiky

Standardy ostatních vzdělávacích oborů budou během školního roku 2013/2014 představeny pedagogické veřejnosti formou seminářů organizovaných NÚV a NIDV.
Cílem těchto setkání bude seznámit odbornou pedagogickou veřejnost s metodickou podporou integrace standardů do školního vzdělávacího programu a jejich praktické využití ve vzdělávacím procesu.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
NÚV

Hodnocení uživatelů

Martin Rusek
8. 6. 2013, 00:53
Pane kolego Sotoláři: Třeba v tom, že (1) v Národní strategii rozvoje základních gramotností ta přírodovědná chybí, (2) Revize RVP ZV v oblasti Člověk a příroda nebyly přes nemalé úsilí revidujících zohledněny a konečně (3) totéž co v případě rozvoje gramotností tu máme v bledě modrém se Standardy.
Nesouhlasím, že by Standardy nic nového nepřinesly. Přiníšejí doposud v našich podmínkách nezakotvený, v zahraničí hojně a celkem úspěšně využívaný komplex indikátorů. Standardy tak OVO doplňují, tvoří jakési opěrné lešení a naznačují, jak opravdu naplnění OVO testovat. Pro mnoho učitelů tak mohou napomoci přechodu od subjektivního pocitu naplnění OVO ke hmatatelnějšímu údaji. Nadto svým zpracováním učiteli nabízí alternativní možnosti testování. Přestože při stavbě úloh nepoužívají autoři žádné převratné novinky, najdou se typy otázek, které v běžných testech a písemkách užívány nebývají. To by byla škoda. Z mého úhlu pohledu jde tedy o další materiál, který se k učitelům dostane a může napomoci těm, kteří se stébla chytnou.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Vazby na další články:

RVP do 2024