Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Myš a krtek, kouzelníci - kapitola Dvě v...

Myš a krtek, kouzelníci - kapitola Dvě vstupenky

Praktický příspěvek
zkušenost
Autor Wong Herbert Yee
Spoluautor: Jitka Zukalová
Ukázka z pokračování knihy pro malé i velké děti Myš a krtek, dobří sousedé. Krtek, milovník kouzel, se s Myškou vydají na představení kouzelníka Kulifera, které se ale pokazí. Nešťastnému Krtkovi pomůže jeho kamarádka Myška, která mu dokáže, že opravdická kouzla nejsou žádný trik a kejkle.

V článku popisuji práci s knihou v hodině čtení s žáky první třídy, kteří jsou ještě nečtenáři.

Třída: 1., většina žáků jsou nečtenáři

Časová dotace: 60 minut

Motivace: Žákům jsem nesdělila téma hodiny, hádali ho z mého postupného kreslení na tabuli (hůlka, klobouk). Když uhodli kouzelníka, zamýšleli jsme se společně nad tím, jaké kouzelníky známe z filmů a pohádek. Děti hned jmenovaly Gargamela, Pokustóna a Dobroděje.

Skupinová práce: Žáci se rozdělili do dvou až tříčlenných skupin a povídali si o tom, co dělají kouzelníci a kdo má jaké zkušenosti z návštěvy kouzelnického představení. Na tabuli jsem zapsala, na čem se skupiny dohodly (trik s kartami, holubicemi a šátky; tahání králíků z klobouku; mají hůlku, klobouk a plášť; nechávají mizet lidi).

Čtení 1. kapitoly: V průběhu čtení jsem se zastavila na dvou místech a ptala se dětí na jejich zkušenost či názor, porozumění slovům. První přerušení bylo v místě, kde se Myška rozhoduje, jaké šaty si má vzít na sebe („Které si mám vzít?“). Někteří chlapci se rozhovořili o tom, že podobnou situaci znají z domova od maminky. Nejen co si mají vzít na sebe, ale i to, že příprava na odchod z domova jim dlouho trvá. Všichni myšce vybrali stejné šaty s hvězdami a měsícem. Význam věty „To se jen tak říká v šoubyznysu.“ jsem žákům vysvětlila, protože nikdo nevěděl, co to znamená.

Čtení 2. kapitoly: Kapitola je věnována kouzelnickému představení a různým trikům.

Po přečtení 2. kapitoly jsme se vrátili k zápisu na tabuli, kde jsme si odškrtali vše, co se nám o kouzlení potvrdilo v textu a připsali nové informace z přečteného textu.

Samostatná práce: Žáci si do sešitů opsali či překreslili zápis z tabule.

Na úplný závěr jsme si pustili krátké video věnované kouzlení s holubicemi. Žáci hodinu hodnotili kladně, bavila je.


Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Albatros z publikace Myš a krtek, kouzelníci.

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
pdf670 kBKapitola Dvě vstupenky
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám