Odborné články Předškolní vzdělávání Zábavné odpoledne – oslava Mezinárodního dne dětí
Odborný článek

Zábavné odpoledne – oslava Mezinárodního dne dětí

30. 4. 2008
Předškolní vzdělávání
Autor
Eva Mašková
Spoluautor
Eva Tomínová

Anotace

Radostné hrátky v den, kdy mají všechny děti svátek. Činnosti jsou tematicky propojené pohádkovými postavami z pohádkové říše.

Pro zábavné odpoledne plné her jsme vymysleli slogan: „Pustíme se do radostných hrátek, protože v tento den mají všechny děti svátek." O akci pořádanou MŠ jsme informovali rodiče prostřednictvím plakátů s textem: „Pořádáme dopoledne plné her, soutěží a smíchu. Zahradu proměníme v kouzelný pohádkový svět. Jste srdečně zváni, přijďte si zadovádět a pobavit se."

Akce proběhla na zahradě MŠ, dětem jsme nabídli různá stanoviště s rozmanitými aktivitami. Děti tak dostaly příležitost navštívit všechna stanoviště dle svého výběru. Při realizaci nám pomohli rodiče.

Stanoviště v pohádkové říši

Návštěva u tří koťátek

V domku u lesa bydlí tři koťátka. Doma jsou nyní pouze dvě, to třetí šlo koupit mléko ke svačince. Zbylá dvě koťata už mají pořádný hlad. Uvaříme jim jahodové knedlíky?

  • mačkání papírové koule, hod na cíl (do hrnce) z různé vzdálenosti

Na návštěvě u krtečka

Vzpomenete si na kamarády krtečka? (ježek, zajíc, myška) Když krteček navštívil město burácející auty, po jednom zatoužil. V příběhu „Krteček a autíčko" se mu přání splní. U nás na zahradě mají auta i ostatní zvířátka. Které z nich bude nejrychlejší řidič?

  • namotávání provázku, na jehož konci je připevněn model autíčka
  • děti představují zvířátka z pohádky „Krtek ve městě" (symbol, kostým nebo obrázek daného zvířátka)

Návštěva rybníku vodníka Česílka

Rybník vodníka Česílka není veliký, ale kapříků je v něm spousta. Vodník Česílko vám povolil ulovit si ryby. Kdo z vás bude nejšikovnějším rybářem a uloví jich nejvíc? Pokusíte se ulovené ryby spočítat?

Dětský bazének nebo jiným způsobem vymezené území, ve kterém jsou umístěny papírové ryby opatřené kancelářskými sponkami. Děti loví ryby pruty, na jejichž konci jsou zavěšeny magnety.

  • rychlost, postřeh, orientace v prostoru
  • jednoduchá číselná řada

Dáda z Kouzelné školky a její kamarádi

Dokážete vyjmenovat všechny kamarády Dády z Kouzelné školky? (žížala Julie, kos Oskar, kosice Klára) Žížala Julie si v zemi provrtává chodbičky - my se nyní proměníme a staneme se také žížalou.

  • prolézání strachovým pytlem jako žížala Julie - koordinace pohybů, překonání strachu
  • správné pojmenování všech postav z Kouzelné školky

Tajemný Lotrandův les
(tajemný les - zahradní přístřešek s maketami stromů)

Loupežník Lotrando loupí, kde se dá. Z princezniny šperkovnice sebral prstýnky, náramky, korále a další cenné věci. Ale co se mu nepřihodilo! Když utíkal ukrýt lup do lesa, cestou ho poztrácel. Když to zjistil, vydal se ho hledat, ale byla taková tma, že neviděl ani na krok. Loupežník Lotrando začal ztracené šperky hledat po hmatu.

  • vyhledávání daných předmětů podle hmatu

Paleček

Když Paleček prchal před obrem, nazul si sedmimílové boty. Můžete si zkusit, jaké to je běžet v obřích botách.

  • rychlost
  • orientace v prostoru
  • koordinace pohybů
  • zdolávání překážkové dráhy v návlecích - napodobenina sedmimílových bot

K soutěžení a ke hrám zahraje živá kapela. Kdo nesoutěží, má možnost si zatancovat na zámeckém plese (taneční improvizace)

Závěr

Navštívili jste všechna místa naší pohádkové říše? Pokud ano, gratulujeme. Na plotě byly připraveny čtvrtky, na které mohli zúčastnění nakreslit jakékoli pohádkové postavy, nebo to, co se jim nejvíce líbilo. Odpoledne plné her, soutěží a smíchu jsme ukončili společným hodnocením výtvarných prací.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
  • Předškolní vzdělávání
  • Komunikativní kompetence
  • ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog

Organizace řízení učební činnosti:

Frontální, Skupinová

Organizace prostorová:

Učebna v přírodě