Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Co přinesl sněhulák?

Co přinesl sněhulák?

Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Autor VÚP Praha
Pracovní list a obrázky.

Popis hry Co přinesl sněhulák?

V prostoru třídy a u stolečků, jednotlivě i ve skupince. Metodický postup

Motivace

Nejúčinnější motivací je sněhulák postavený na zahradě. Pokud nám to počasí nedovolí, připomeneme si dobu, kdy jsme ho stavěli. Děti vzpomínají, vypravují.

Z čeho byl sněhulák postaven? Bylo by to studené, anebo teplé? Proč? Bylo by to velké, nebo malé?
Mohli bychom si tady ve třídě postavit nějakého sněhuláka? Co myslíte, z čeho by se dal postavit a jak?

Učitelka otázkami provokuje děti k přemýšlení, potom jim rozdá připravený materiál.

Problémová situace

Stavíme sněhuláky z jednotlivých částí.

Co vidíme na sněhulákovi, když se na nás dívá? Co nevidíme, když je k nám otočený zády? Mohl by se dívat i doprava? Který ze dvou sněhuláků má koště na druhé straně? Proč? Jsou všechny koule stejně velké? Která je nejmenší?

Mladší děti pokládají rozstříhané obrázky na předlohu, starší sestavují celek vedle předlohy. Děti popisují své poskládané obrázky, porovnávají s předlohou, zkouší stavět i bez předlohy, případně si své předlohy vymění. Starší děti skládají celek z libovolných částí, tzv. popleteného sněhuláka, kterého potom společně opravují, řeší problém, situaci zdůvodňují. Zkoušíme se postavit tak, jak stojí sněhulák.

Děti nejprve sestavují obrázky z méně částí.
1. Děti nejprve sestavují obrázky z méně částí.
Děti nejprve sestavují obrázky z méně částí.
2. Děti nejprve sestavují obrázky z méně částí.
Pomůcka určená mladším dětem
3. Pomůcka určená mladším dětem
Pomůcky určené dětem starším
4. Pomůcky určené dětem starším
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek