Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Norský stát systematicky evaluuje zavádění...

Norský stát systematicky evaluuje zavádění nového kurikula

Informativní příspěvek
Autor Anna Valouchová
Pedagogická fakulta Univerzity v Oslu minulý týden představila první z řady evaluačních zpráv, která se zabývá zhodnocením implementace kurikula.

V Norsku se již dva roky učí podle nového kurikula. Pedagogická fakulta Univerzity v Oslu minulý týden představila první z řady evaluačních zpráv, která se zabývá zhodnocením implementace kurikula. Ministerstvo školství naplánovalo celou sérii hodnocení, do kterého se kromě pedagogické fakulty zapojí další výzkumné instituce. Celá evaluace by měla proběhnout do konce roku 2011 a měla by postupně sledovat témata, jako jsou výuka žáků se speciálními potřebami, hodnocení žáků či autonomie škol a jejich zřizovatelů. První evaluační zpráva analyzovala úřední dokumenty, které byly vydány na podporu reformy. Studie ukázala, že tyto dokumenty nepřinášejí dostatečně jasné a konkrétní zdůvodnění reformy, ani vysvětlení její samotné podstaty. Řada zřizovatelů škol proto volá po rozsáhlejší metodologické podpoře při implementaci reformních kroků.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám