![]() |
Autor díla: Karel Huk |
Více než 2 333 studentů z 90 evropských škol se učí podnikatelským dovednostem skrze kombinaci počítačové hry a klasické výuky. Do pilotního testu vzdělávacího nástroje InnoSchool je zapojeno i 8 škol z Libereckého, Královéhradeckého a Ústeckého kraje.
Vzdělávací nástroj InnoSchool řeší nedostatečnou angažovanost mladých lidí ve vlastním podnikání. Pomocí počítačové hry žákům středních škol přibližuje základy sociálního podnikání. Hra obsahuje různé prvky výuky a má zábavně vzdělávací charakter. Kombinuje tak vzdělávací proces se známým online prostředím. Tato aktivita je doplněná o klasické hodiny s učiteli. Ti se středoškoláky řeší zadané úkoly a vedou je k tvorbě podnikatelského plánu, který zároveň zlepší společnost, ve které žijeme.
Hlavní pedagogické cíle vzdělávacího systému InnoSchool:
Obecné vzdělávací cíle systému InnoSchool pro studenty:
Všichni studenti vypracovali úvodní dotazník realizovaný před zahájením výuky. Mezi studenty z různých zemí jsou opravdu velké rozdíly. Zatímco na otázku „Jste seznámeni s konceptem sociálního podnikání?“ odpovědělo kladně 88 % bulharských studentů, v sousedním Rumunsku odpovědělo stejně pouhých 28 % studentů. Z českých středoškoláků zná pojem „sociální podnikání“ 69 % všech dotázaných. Naopak nejvíce studentů, kteří znají nějakého sociálního podnikatele, bylo právě z Rumunska (67 %). Pouze 20 % českých studentů dokázalo uvést příklad sociálního podnikatele. Kompletní studie bude k dispozici od 15. února na http://dex-ic.com/innoschool_cz.
Online hra, která je součástí vzdělávacího systému InnoSchool, je založena na existujících sociálních potřebách zapojených regionů a v současné době si našla velké opodstatnění. Právě klasické, ale i sociální podnikání v poslední době získává obrovskou podporu a je i jedním z hlavních cílů evropské politiky. Malé a střední podniky mají obrovský význam, jelikož představují 99 % všech společností v EU a zajišťují až dvě třetiny pracovních míst v soukromém sektoru. Hra vzniká v mezinárodním partnerství pod vedením liberecké společnosti DEX Innovation Centre. V České republice se na projektu podílí také Národní pedagogický institut České republiky a odbor školství Libereckého kraje.
Vzdělávací systém byl původně tvořen pro využití v hodinách s doplňujícími aktivitami pro domácí cvičení. Současná pandemická situace nám poskytla zajímavý podnět pro aktualizace a vytváříme InnoSchool 2.0. Ten bude vytvořen pro využití během hodin ve školách a nabídne také aktivity pro plně distanční výuku.
Školy využívaly vzdělávací systém InnoSchool během své distanční výuky díky možnosti zapojit se do online hry. InnoSchool tak poskytuje učitelům kvalitní nástroj pro výuku sociálního podnikání.
Součástí nástroje jsou také meziškolské soutěže, ve kterých se před porotou utkají studenti s nejlepšími podnikatelskými plány. Společně tak poměří síly s těmi nejlepšími žáky ostatních škol. Tyto soutěže budou probíhat během března 2021 a budou veřejně přístupné. Studenti si tak natrénují i prezentaci před živým publikem.
Více informací najdete na projektovém webu InnoSchool.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025