Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Tomáš Pavlas: Připravíme žáky na měnící se...

Ikona informativni

Tomáš Pavlas: Připravíme žáky na měnící se svět

Autor: iHNed.cz
Anotace: Rozhovor se zástupcem ředitele gymnázia v Rumburku Tomášem Pavlasem.
Klíčová slova: rozhovor, Tomáš Pavlas
Příspěvek může být vzhledem k datu publikace zastaralý. V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.

Gymnázium v Rumburku patří mezi ta, která si už zkusila reformu středního školství na vlastní kůži. Už dva roky učí podle vlastních osnov. "Po reformě by měli být studenti připravenější na dobu, ve které budou žít," říká zástupce ředitele gymnázia Tomáš Pavlas.

HN: Jak se vaše vlastní školní programy projevily ve výuce?
Řada kolegů začala přemýšlet nad svou prací. Zkoušíme některé nové metody.
Náš učební plán obsahuje některé nové předměty. Ať už je to předmět, který integruje zeměpis a dějepis do předmětu "Poznáváme svět a naši republiku", nebo integruje fyziku a chemii do předmětu "Úvod do přírodních věd."
Rozhodli jsme se také integrovat informatiku na vyšších stupních gymnázia do předmětů, jako je matematika, český jazyk nebo cizí jazyk, tam, kde to žáci mohou prakticky využít. Domníváme se, že než je učit něco teoreticky, tak je praktičtější ukázat jim, kde to využít.

HN: Narazili jste při zavádění svých osnov na nějaké problémy?
Většina kolegů je zvyklá na rigidní systém výuky. Prostě na to, že se musí vyučovat kvůli přijímačkám na vysoké školy. Snažíme se je od toho trošku osvobodit, aby učili volněji.

HN: Vidíte v přípravě reformy ze strany ministerstva nějaký problém?
Velký problém je v osvětě a mediální propagaci reformy. Pro nás to bylo hledání toho, co to vlastně reforma je. Bylo by lepší, kdyby nám ministr jasně řekl, co to znamená. Takhle jsme si k tomu museli dojít sami.

HN: Co by tedy měla reforma přinést?
Přináší principiální zlom v přístupu k práci ve škole. To, že se budou zavádět nové metody, je fajn, ale není to jen o nových metodách. Každá učitelská metoda má nějakou možnost. Jde o to podívat se zpět, zda metoda má nějaké výsledky, a případně si upravit vlastní cestu dál. Je to o nepřetržitém procesu zavádění změn.

HN: Mluvíte o učitelích, ale jde přece hlavně o to, co si odnesou žáci...
Pro ně platí to samé. Jde o to, aby byli připraveni na dobu, ve které budou žít. Budou umět lépe reagovat na změny, které přináší například globalizace. Jde prostě o to, aby byli samostatní a nečekali, kdo jim co řekne.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
INFO
Publikován: 27. 11. 2006
Zobrazeno: 3290krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
iHNed.cz . Tomáš Pavlas: Připravíme žáky na měnící se svět. Metodický portál: Články [online]. 27. 11. 2006, [cit. 2020-08-06]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/1026/TOMAS-PAVLAS-PRIPRAVIME-ZAKY-NA-MENICI-SE-SVET.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.