Při výuce tohoto tématu žáci často kladou následující otázky:
Tyto otázky mají celkem jednoduché odpovědi, ale… z vlastní zkušenosti víte, že to, co si sami prožijete a vyzkoušíte, si také lépe pamatujete. Učení prožitkem je tedy daleko efektivnější, podporuje rozvoj logického myšlení a tvorby vlastního názoru. Žáci učivu lépe porozumí, získané informace jsou schopni lépe zpracovávat a třídit. Během vyplňování pracovního listu musí také vzájemně komunikovat a vyslechnout argumentaci svého spolužáka.
Učivo se opírá o samostatnou, respektive skupinovou, práci žáků, kteří během jedné vyučovací hodiny musí vyplnit pracovní list. Učitel působí jako konzultant a žákům pouze radí, kde mohou nalézt odpovědi na konkrétní otázky.
Příprava na hodinu není nikterak složitá. Předem žákům sdělíte, co si mají na následující hodinu donést, a připravíte encyklopedie či přístup na internet.
Učivu předchází hodina, která žáky seznamuje z hydrosférou jako celkem. Každý žák by tedy měl naplnit očekávaný výstup:
Neuděláte chybu, když také předem sdělíte, jakého okruhu se bude hodina týkat, a použijete otázky z úvodní části textu. Žáci budou předem namotivovaní, což je velká výhoda při skupinové práci.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.