Odborné články Předškolní vzdělávání Problematika autoevaluace v Programové nabídce Národního institutu pro další vzdělávání
Odborný článek

Problematika autoevaluace v Programové nabídce Národního institutu pro další vzdělávání

2. 10. 2006
Předškolní vzdělávání
Autor
NIDV

Anotace

Národní institut pro další vzdělávání nabízí řadu seminářů a školení, které se týkají autoevaluace školy.

S probíhajícími i připravovanými změnami v naší školské soustavě souvisí obrat pozornosti k autoevaluaci, který lze vysledovat i v programech nové nabídky NIDV. Týká se to především programů vzdělávací oblasti management, rámcové vzdělávací programy, cizí jazyky a kariérní růst.

Nabízené programy:

Řízení kvality a její hodnocení

  • Program je součástí národního projektu Model vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení - Úspěšný ředitel, část třetí Funkční průběžné další vzdělávání.
  • V programu budou probrána kromě jiného i témata hodnocení, evaluace, autoevaluace; autoevaluace a související dokumenty; autoevaluace školy jako plán; autoevaluace školy jako proces.
  • Program je financován z ESF a ze státního rozpočtu ČR a je určen mimopražským ředitelům ZŠ, SŠ, konzervatoří a VOŠ.

Vlastní hodnocení školy
Pojetí kvality školy a její hodnocení
Autoevaluace školy - Jak začít s vlastním hodnocením školy

  • Programy mají za úkol připravit ředitele škol a školských zařízení na vlastní hodnocení školy, které má podle vyhlášky MŠMT ČR č. 15/2005 Sb. každá škola povinnost zpracovat za období jednoho či dvou školních roků.

Řízení mateřské školy v kostce

  • Program se zabývá autoevaluací školy - plánem, procesem, evaluačními metodami a nástroji, závěrečnou zprávou.
  • Lze ho doplnit poznatky získanými z programu českobudějovické nabídky Předškolní pedagog a školní vzdělávací program.

Autoevaluace školy - pro základní umělecké školy

  • Program je určen pro ředitele ZUŠ a jejich zástupce.

Rozvoj školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

  • Pro koordinátory tvorby ŠVP i ostatní pedagogy - tematika autoevaluace.

Kroky k vytváření školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání Tvorba a realizace školního vzdělávacího programu speciálně pro málotřídní školy

  • Problematika autoevaluace pro středoškolské učitele - pardubická nabídka programů.

Autoevaluace výuky cizích jazyků

  • Autoevaluací výuky cizích jazyků se zabývá i program Tvorba vzdělávacího obsahu cizích jazyků podle RVP ZV.

Studia pro ředitele škol a školských zařízení

  • Program je zařazen v programové nabídce Kariérního růstu.

Bližší informace o zmíněných programech a dalších programech souvisejících s autoevaluací můžete čerpat buď z tištěné podoby Programové nabídky, kterou školy a školská zařízení dostaly na konci srpna, nebo z elektronické podoby umístěné na našich webových stránkách www.nidv.cz.

Autor
NIDV

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Téma článku:

Autoevaluace školy