Odborné články Předškolní vzdělávání Problematika autoevaluace v Programové nabídce Národního institutu pro další vzdělávání
Odborný článek

Problematika autoevaluace v Programové nabídce Národního institutu pro další vzdělávání

2. 10. 2006
Předškolní vzdělávání
Autor
NIDV

Anotace

Národní institut pro další vzdělávání nabízí řadu seminářů a školení, které se týkají autoevaluace školy.

S probíhajícími i připravovanými změnami v naší školské soustavě souvisí obrat pozornosti k autoevaluaci, který lze vysledovat i v programech nové nabídky NIDV. Týká se to především programů vzdělávací oblasti management, rámcové vzdělávací programy, cizí jazyky a kariérní růst.

Nabízené programy:

Řízení kvality a její hodnocení

  • Program je součástí národního projektu Model vzdělávání vedoucích pracovníků škol a školských zařízení - Úspěšný ředitel, část třetí Funkční průběžné další vzdělávání.
  • V programu budou probrána kromě jiného i témata hodnocení, evaluace, autoevaluace; autoevaluace a související dokumenty; autoevaluace školy jako plán; autoevaluace školy jako proces.
  • Program je financován z ESF a ze státního rozpočtu ČR a je určen mimopražským ředitelům ZŠ, SŠ, konzervatoří a VOŠ.

Vlastní hodnocení školy
Pojetí kvality školy a její hodnocení
Autoevaluace školy - Jak začít s vlastním hodnocením školy

  • Programy mají za úkol připravit ředitele škol a školských zařízení na vlastní hodnocení školy, které má podle vyhlášky MŠMT ČR č. 15/2005 Sb. každá škola povinnost zpracovat za období jednoho či dvou školních roků.

Řízení mateřské školy v kostce

  • Program se zabývá autoevaluací školy - plánem, procesem, evaluačními metodami a nástroji, závěrečnou zprávou.
  • Lze ho doplnit poznatky získanými z programu českobudějovické nabídky Předškolní pedagog a školní vzdělávací program.

Autoevaluace školy - pro základní umělecké školy

  • Program je určen pro ředitele ZUŠ a jejich zástupce.

Rozvoj školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

  • Pro koordinátory tvorby ŠVP i ostatní pedagogy - tematika autoevaluace.

Kroky k vytváření školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání Tvorba a realizace školního vzdělávacího programu speciálně pro málotřídní školy

  • Problematika autoevaluace pro středoškolské učitele - pardubická nabídka programů.

Autoevaluace výuky cizích jazyků

  • Autoevaluací výuky cizích jazyků se zabývá i program Tvorba vzdělávacího obsahu cizích jazyků podle RVP ZV.

Studia pro ředitele škol a školských zařízení

  • Program je zařazen v programové nabídce Kariérního růstu.

Bližší informace o zmíněných programech a dalších programech souvisejících s autoevaluací můžete čerpat buď z tištěné podoby Programové nabídky, kterou školy a školská zařízení dostaly na konci srpna, nebo z elektronické podoby umístěné na našich webových stránkách www.nidv.cz.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
NIDV

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Téma článku:

Autoevaluace školy