Odborné články Základní vzdělávání Iniciativy ve vzdělávání - Heuréka
Odborný článek

Iniciativy ve vzdělávání - Heuréka

18. 8. 2006
Základní vzdělávání
Autor
VÚP Praha

Anotace

Projekt Heuréka je určen učitelům fyziky, kteří se nebrání inovacím ve vzdělávání a rádi by vyučovali svůj obor o něco lépe než dnes a zároveň poněkud netradičně. Preferuje aktivní účast žáků na vyučovacím procesu tak, aby si fyzikální zákonitosti sami objevili a ozkoušeli skrze samostatné pokusy, popisy a pozorování - tedy tzv. heuristickou metodou (popř. konstruktivistickým přístupem).

Projekt Heuréka je určen učitelům fyziky, kteří se nebrání inovacím ve vzdělávání a rádi by vyučovali svůj obor o něco lépe než dnes a zároveň poněkud netradičně. Preferuje aktivní účast žáků na vyučovacím procesu tak, aby si fyzikální zákonitosti sami objevili a ozkoušeli skrze samostatné pokusy, popisy a pozorování - tedy tzv. heuristickou metodou (popř. konstruktivistickým přístupem). Takto nabyté vědomosti a zkušenosti mají žákům pomoci v jejich aplikaci na situace reálného života. Zvolený přístup má také přispět ke zlepšení vztahu žáků k fyzikálnímu oboru a zvýšení jejich zájmu o něj. Projekt se realizuje ve formě seminářů, na nichž si pedagogové, budoucí pedagogové a zájemci o obor a vzdělávání vzájemně předávají své zkušenosti a nápady pro další výuku.

Realizátor projektu: Mat-fyz. fakulta UK

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
VÚP Praha

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024