Tvořivá škola je moderní školní vzdělávací program, který má napomoci inovaci základního školství. Jeho základním principem je aplikování systému činnostního učení do každodenní praxe škol. Moderní činnostní vyučování představuje na vědeckém základě vytvořený, ucelený soubor činnostních (aktivizujících) metod a forem učení, který dává žákům prostor ke konkrétním činnostem, samostatným úvahám a tvorbě vlastních otázek. Žák není pouze pasivním příjemcem informací, ale projevuje vlastní iniciativu - koná, činí, přemýšlí a tvoří. Úkolem vzdělávání je probouzet v žácích zájem o vědění a nabývání nových poznatků názorně, vlastní činností, prožíváním. Výsledkem činnostních postupů je zdravá individualita - žák zvídavý, aktivní, tolerantní, ohleduplný a otevřený. Činnostní vyučování vede přirozenou cestou k rozvoji tvořivosti, samostatného a logického myšlení.
Realizátor projektu: Tvořivá škola
Tvořivá škola I. - České činnostní učení
Tvořivá škola II. - Činnostní učení a rozvoj klíčových kompetencí
Tvořivá škola III. - Hodnocení a sebehodnocení žáků v 1. období vzdělávání
Tvořivá škola - přípravná početní cvičení
Tvořivá škola - Početní divadélko
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025