Nebude přílišným zdůrazňováním kompetencí na úkor vědomostí snížena úroveň gymnázia jako instituce připravující žáky k vysokoškolskému studiu?
RVP G nezdůrazňuje klíčové kompetence na úkor vědomostí. Kompetence jsou samotnými vědomostmi spoluutvářeny a přímo na nich staví. Jsou však jakousi nástavbou, která žákům umožňuje tyto vědomosti vhodně využít a uplatnit.
V ŠVP je nutné stanovit výchovné a vzdělávací strategie. Nebylo by možné vytvořit univerzální soubor strategií a školy by z něj jen čerpaly?
Určitě je možné zařadit mezi výchovné a vzdělávací strategie například obecně používané metody práce (týmová práce, diskuse apod.), ale jejich použití bude na každé škole rozdílné podle toho, jaký učitel předmět vyučuje, jaké má zkušenosti, jaké priority škola má apod. Z těchto důvodů také selhává, pokud škola nad strategiemi nepřemýšlí a pouze „opíše" strategie, které viděla jinde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.