1. Proč MS Excel?
Dnes se vyžaduje od všech lidí alespoň základní dovednost práce s PC. Tomu se přizpůsobuje také vzdělávání. Hodinová dotace vyučovacího předmětu informatika se posiluje a také učitelé se snaží využít počítačů ve svých vyučovacích předmětech. Počítač může být ve vzdělávání použit jako:
K použití softwaru MS Excel mě vedlo několik následujících důvodů
MS Excel lze ve vyučování fyzice využít k:
Předpokladem je, aby žáci měli alespoň základní dovednosti práce s tabulkovým procesorem jako je základní orientace s tímto softwarem, používání vzorců, vytváření grafů.
2. Konkrétní příklady využití MS Excelu ve výuce
6. ročník
Jednotky se v Excelu převádějí pomocí funkce CONVERT(číslo; z; do), kde číslo je hodnota v jednotkách argumentu z, kterou chceme převést, z je jednotka argumentu číslo a do je jednotka, do které chceme zadanou hodnotu převést. V tabulkovém editoru lze převádět následující jednotky fyzikálních veličin – hmotnost, délka, čas, tlak, síla, energie, výkon, teplota, objem.
Příklad =CONVERT(68; K; C) Převede 68 Kelvinů na stupně Celsia.
Příklad: Zjisti průběh teploty během soboty a vytvoř graf.
Příklad: Vyber 20 látek a do vytvořené tabulky doplň jejich hustotu. Pomocí příkazu DATA®FILTR®AUTOFILTR:
a) uspořádej látky podle hustoty sestupně
b) uspořádej látky podle hustoty vzestupně
c) najdi látky, které mají hustotu v určitém rozmezí
Příklad: Vypočítej průměrnou:
a) výšku žáka ve třídě
b) hmotnost žáka ve třídě
c) denní teplotu
7. ročník
Na www.idos.cz najděte libovolný osobní vlak z Opavy do Ostravy.
a) Vytvořte graf v závislosti dráhy na čase tohoto vlakového spoje.
b) Vypočítejte průměrnou rychlost vlakového spojení.
Vytvoř tabulku, ve které se po zadání dráhy a času automaticky vypočítá průměrnou rychlost.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.