Motivace |
Proč potřebujeme umět abecedu? |
Pracovní postup |
1. Žáci si vylosují čísla 1 – 5. Podle vylosovaných čísel se rozdělí do skupin. Ve skupině se snaží vymyslet co nejvíce odpovědí na motivační otázky. Následuje rozhovor o využití abecedy v běžném životě. 2. Seřaďte se ve své skupině podle abecedy: 3. Na zahradě jsou rozházeny barevné lístečky s abecedou. Každá skupina si vylosuje svou barvu. Vaším úkolem je běhat po jednom pro lístečky s písmeny, a ta řadit podle abecedy. Následuje kontrola. 4. Napište na lístečky 15 názvů rostlin (květin, stromů nebo ovoce a zeleniny). Seřaďte je podle abecedy. Skupina, která má první bezchybně seřazená písmena, vítězí. Nyní se každá skupina snaží přiřadit co nejvíce názvů, které napsala k rostlinám na zahradě. 5. Vymyslete název (věci, rostliny), který vidíte na zahradě. Toto slovo namalujte pomocí obrázkové abecedy. Pracujete ve skupině. Učitel ukáže příklad: L O P A T A První obrázek je loď – slovo začíná na L, první písmeno v hledaném slově je L. Druhé písmeno je O – oko apod. Slovo namalujte a předejte druhému družstvu, které hádá dané slovo. 6. Jeden člen z každé skupiny ukáže jakékoli písmeno naší abecedy pomocí těla. 7. Vymyslete celé slovo, které vaše skupina znázorní pomocí těla. Ostatní skupiny hádají. 8. Každý si vybere 1 písmeno z abecedy a namaluje k němu obrázky jako ve slabikáři. |
Evaluace |
Vyhodnotíme práci jednotlivých skupin i jednotlivců. Ve škole vystavíme obrázky s Abecedou. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.