Motivace |
Každý strom má svého skřítka, který o něj během roku pečuje. Na jaře má skřítek malou zelenou čepičku, v létě je jeho čepička žlutá a o trochu větší. Na podzim je čepička pestrobarevná jako podzimní listí a opět o trochu větší. V zimě je největší a má bílou barvu jako sníh... Podzimní skřítek se stará, aby se listí na stromech zbarvilo a všechno opadalo, aby se zvířátka, která mají na stromě nebo v jeho blízkosti své pelíšky nebo hnízda, dobře připravila k zimnímu spánku. |
Pracovní postup |
1. Shromáždění materiálu – na vycházce, na zahradě, z domova. 2. Motivace. 3. Rozdělení do skupinek – nejméně po třech (losem nebo rozpočítáním). 4. Výroba skřítků z přírodních materiálů – záleží na fantazii a dostupném materiálu, možno využít i papíru, krabic, dobarvení pastelkami (učitel zadá časový limit pro výrobu skřítka – asi 30 minut). 5. Skupina si připraví výstup (vybereme si podle časové náročnosti a podle dovedností dětí, můžeme i diferencovat ve třídě obtížnost úkolu nebo využijeme všechna zadání). Opět je vhodné, aby učitel stanovil časový limit pro přípravu výstupu – bude se lišit podle obtížnosti úkolu a věku žáků – minimální doba je 20, maximální 45 minut. Ve skupinách si připravte výstup:
6. vyhodnocení |
Evaluace |
Skřítky vystavíme v zahradě u jednotlivých stromů, keřů. Společně s dětmi vyhodnotíme, jak se práce podařila. Jednotlivé dramatické výstupy vyhodnotíme (měli by hodnotit sami žáci, kteří vystupovali a pak ti, kteří výstup sledovali – stačí i tak, že se domluvíme, že míra našeho potlesku bude znamenat naše hodnocení). Můžeme také hodnotit kvalitu spolupráce ve skupinách. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.