Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Děti se různorodými činnostmi učí vnímat svět, jeho rozmanitosti a odlišnosti a zároveň tak podporují svoji tvořivost a své praktické dovednosti.
Časový rozsah: 1 měsíc
Věková skupina: 4-6 let
Integrovaný blok je zaměřen na to, aby se děti naučily tolerovat pestrost světa i odlišnosti lidí (naučily se tyto odlišnosti vnímat jako kladné a přínosné), aby se blíže seznámily s věcmi, které je běžně obklopují, naučily se vnímat přírodu všemi smysly apod. Dále si děti mohou osvojit některé praktické dovednosti a podpořit svoji tvořivost např. vařením jednoduchých jídel nebo vytvářením dekoračních předmětů pomocí přírodních látek.
Obsah IB je koncipován celkem do čtyř lekcí, z nichž každá je tematicky zaměřena na jednu z výše zmíněných oblastí a činností, a každá je zahájena společnou písničkou (téma), ke které se přidávají podle aktuální lekce další sloky (podtémata).
Téma:
Proč se červen červená
Podtémata:
Rozkvetlou růžičku s barvičkou léta pro radost dětem z celého světa!
Na naší zahrádce, na louce, v lese červené dobroty červen nám nese
Sluníčko zapadá do letních červánků, sluneční paprsky splétá do copánků
Kufry a batohy rychle si sbalíme, prázdniny volají: "Rychle k vám běžíme!"
Každé podtéma zahájíme písničkou " Proč se červen červená?" V průběhu měsíce si děti vytvoří vlastní písničku melodizací podtématové říkanky.
Struktura nové písničky:
Při vytváření melodie můžeme dětem pomoci harmonickou oporou o akordy. Pro jednoduchost melodie zvolíme základní akordy vytvořené na TONICE (1) - SUBDOMINANTĚ (4) a DOMINANTĚ (5). Např. D dur - G dur - A dur. Rozsah melodie omezíme na pět tónů, aby byla pro děti snadno zvládnutelná.
Postup:
Text úvodní písně:
Proč se červen červená?
Je to od jahod a růžičky v poupátku.
Tráva hebká, zelená.
Usaď se v ní a poslouchej pohádku.
Dílčí vzdělávací cíle | Rozvíjení zájmu o další formy sdělení verbálního i neverbálního (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické). Posilování přirozených poznávacích citů. Vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národností. |
Očekávané výstupy |
|
Dílčí vzdělávací cíle | Rozvíjení a užívání všech smyslů. Osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbálního i neverbálního (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické). |
Očekávané výstupy |
|
Dílčí vzdělávací cíle | Osvojování si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví. Rozvíjení řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních. Rozvíjení paměťových schopností. Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách. |
Očekávané výstupy |
|
Dílčí vzdělávací cíle | Rozvíjení pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky. Vytváření základů pro práci s informacemi. |
Očekávané výstupy |
|
![]() |
1. Obrázek |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.