Příspěvek je překladem vybrané kapitoly finského kurikula National Core Curriculum for Basic Education 2004.
Úkolem výuky v rámci sociálních studií je provázet žáka v procesu přijímání role odpovědného hráče ve společnosti. Výuka sociálních studií od sedmé do deváté třídy základního vzdělávání musí zajistit základní znalosti a dovednosti týkající se struktury a fungování společnosti a příležitostí občana k jejich ovlivňování. Účelem výuky je podpořit růst žáků jako tolerantních, demokratických občanů a poskytnout jim zkušenost sociálního jednání a demokratického používání autority.
7. - 9. ROČNÍK
CÍLE
Žáci:
ÚSTŘEDNÍ OBSAH
Předmětovými oblastmi jsou finská společnost a ekonomický život a Evropská unie.
Jednotlivec jako člen veřejnosti
Prospěch jednotlivce
Uplatňování vlivu a rozhodování
Bezpečnost občana
Zacházení s osobními financemi
Ekonomika
Hospodářská politika
KRITÉRIA ZÁVĚREČNÉHO HODNOCENÍ PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU
Získávání a používání sociálních informací
Žáci:
Porozumění sociální informaci
Žáci:
Literatura a odkazy:
National Core Curriculum for Basic Education 2004, National Core Curriculum for Basic Education intended for Pupils in Compulsory Education. Finnish National Board of Education, Helsinki 2004.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.