Zařazení problematiky výchovy a vzdělávání mimořádně nadaných žáků do základního
vzdělávání je významné proto, že mimořádně nadaní žáci mají své specifické vzdělávací potřeby, na
něž je třeba reagovat a vytvářet pro ně vhodné podmínky. Nejčastěji je nadání definováno jako soubor schopností, které umožňují jedinci dosahovat výkonů nad rámec běžného průměru populace. Množství žáků s mimořádným nadáním se odhaduje na 3 až 10 %24. Mimořádně nadaný žák může disponovat jedním, ale i několika druhy nadání.
PRAHA, VÚP. Text kapitoly č. 9 z RVP ZV. Metodický portál: Články [online]. 20. 10. 2005, [cit. 2023-12-10]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/363/TEXT-KAPITOLY-C-9-Z-RVP-ZV.html>. ISSN 1802-4785.