Za žáky se speciálními vzdělávacími potřebami jsou považováni žáci se zdravotním postižením
(tělesným, zrakovým, sluchovým, mentálním, autismem, vadami řeči, souběžným postižením více
vadami a vývojovými poruchami učení nebo chování), žáci se zdravotním znevýhodněním
(zdravotním oslabením, dlouhodobým onemocněním a lehčími zdravotními poruchami vedoucími
k poruchám učení a chování) a žáci se sociálním znevýhodněním (z rodinného prostředí s nízkým
sociálně kulturním postavením, ohrožení sociálně patologickými jevy, s nařízenou ústavní výchovou
nebo uloženou ochrannou výchovou a žáci v postavení azylantů a účastníků řízení o udělení azylu).
PRAHA, VÚP. Text kapitoly č. 8 z RVP ZV. Metodický portál: Články [online]. 20. 10. 2005, [cit. 2023-12-11]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/356/TEXT-KAPITOLY-C-8-Z-RVP-ZV.html>. ISSN 1802-4785.