Popis:
Na 10 vybraných základních školách praktických bude sledována tvorba ŠVP podle RVP ZV - přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (RVP ZV-LMP). Na základě sledování budou vymezena specifika tvorby ŠVP, která pomohou při vytváření vlastních ŠVP ostatním školám vzdělávajícím žáky s lehkým mentálním postižením.
Rámcový harmonogram spolupráce:
Rok 2005
Srpen | schůzka ředitelů vybraných škol ve VÚP - informace o obsahu a způsobu spolupráce |
Říjen | pracovní porada ředitelů vybraných škol v Telči - metodický úvod k tvorbě ŠVP Informace o tvorbě ŠVP - zkušenosti pilotních škol a analýz ŠVP ZŠ - SWOT analýza - (dr. Tupý - VÚP) harmonogram tvorby ŠVP na školách SWOT analýza |
Listopad | Charakteristika školy ( zahrnout i vzdělávání žáků s jinými SVP) Charakteristika ŠVP - zaměření školy, výchovné a vzdělávací strategie školy, ( zahrnout i vzdělávání žáků s jinými SVP) |
Prosinec | Klíčové kompetence - metody a formy utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků dopracování úvodních kapitol |
Rok 2006
Leden | učební plán - rozčlenění vzdělávacího obsahu, vytváření vyučovacích předmětů, časové dotace vyučovacích předmětů využití disponibilní časové dotace poznámky k učebnímu plánu |
Únor - duben | vzdělávací obsah vyučovacích předmětů - rozpracování očekávaných výstupů, rozpracování učiva, začlenění průřezových témat do vzdělávacího obsahu (zpracování průřezových témat pro kapitolu Charakteristika ŠVP), vyznačení mezipředmětových souvislostí |
Květen - červen | hodnocení žáků, autoevaluace školy dokončení pracovních verzí ŠVP |
Průběh monitorování: školy budou na základě podkladů a dohody s VÚP průběžně zpracovávat jednotlivé části ŠVP, budou je zasílat ke konzultaci na VÚP, operativně se budou řešit specifika, která z tvorby vyplynou, současně budou na portále zveřejňovány ukázky postupně zpracovávaných částí ŠVP a poznatky z tvorby pro ostatní školy vzdělávající žáky s LMP.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.