O výuce o holocaustu v anglických školách, jejím rozsahu a charakteru, se stále velmi málo ví. Proto se nyní „Program pro rozvoj výuky o holocaustu" (HEDP – Holocaust Education Development Programme) zabývá podrobným celonárodním průzkumem pedagogické praxe a názorů učitelů na tuto oblast. Průzkum má čtyři klíčové záměry:
Záměrem výzkumu nemělo být ani tak pojmenovat nebo určit příklady dobré praxe ve školách, jako spíše podrobně popsat množství přístupů a metod, jež jsou v současné době dostupné, a tam, kde je to vhodné, navrhnout možné uplatnění některých z nich.
Rozsáhlého průzkumu se zúčastnilo přes 2 000 učitelů a bylo zorganizováno na 65 rozhovorů. Učitelé se měli vyjádřit, jak rozumějí fenoménu holocaust, jak o něm vyučují a zdali přitom narazili na specifické problémy nebo získali nějaké zajímavé podněty. Průzkum byl zahájen v listopadu 2008 a rozhovory byly ukončeny v březnu 2009. Závěrečná zpráva bude publikována v září 2009 a výsledky budou hlavním podkladem vývoje modelových návrhů programu pro další vzdělávání učitelů. Všechny průzkumy probíhaly anonymně, v souladu s etickými direktivami Britské výzkumné asociace pro vzdělávání (British Educational Research Association).
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.