Ve Spojených státech amerických smí podle příslušného zákona každé dítě se speciálními vzdělávacími potřebami od tří let věku využívat individuální speciální programy zdarma. Školy musí těmto dětem zajistit „bezplatné a přiměřené vzdělání ve veřejných školách". To je ovšem definice, která umožňuje širokou interpretaci. Rodiny proto spolupracují s místním školním oddělením pro výjimečné děti na sestavení individuálního vzdělávacího programu. A zde dochází k rozporu mezi tím, co členové týmu, jehož součástí musí být i rodiče, považují za přiměřenou péči, a tím, co rodiče považují za nedostatečné. Pokud jsou v rodině dvě nebo více autistických dětí různého věku, musí se jejich rodiče setkávat s několika týmy na několika různých školách, aby vytvořili jejich individuální vzdělávací plány.
V kalifornském okrsku Orange county, na který připadá asi 200 000 dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, jen během minulého měsíce dvě rodiny zažalovaly školní samosprávu za to, že jejich potomkům neposkytuje adekvátní bezplatné vzdělání ve veřejných školách tak, jak nařizuje zákon.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.