Odborné články Předškolní vzdělávání Jak využíváme Metodický portál v naší MŠ
Odborný článek

Jak využíváme Metodický portál v naší MŠ

15. 7. 2009
Předškolní vzdělávání
Autor
Věra Stehlíková

Anotace

Autorka popisuje nejen zkušenost s metodickým portálem, ale i situaci vzdělávání pedagogů v MŠ.

Jsem ředitelkou mateřské školy DUHA, o.p.s., v Mladé Boleslavi. Jako soukromá mateřská škola jsme od roku 1991. První zařazení do sítě škol, předškolních a školských zařízení bylo v roce 1993. V roce 1999 jsme byli transformováni z nadace na obecně prospěšnou společnost.

Poprvé jsem se s pojmem Metodický portál setkala v dubnu 2004 a poté na školení ředitelek MŠ okresu Mladá Boleslav 1. - 2. 6. 2004 v Dolní Bukovině. Paní inspektorka Mgr. Zuzana Bečvářová nás informovala o spuštění Metodického portálu k 1. 9. 2004, přiblížila nám jeho budoucí strukturu. Seznámila nás i s možností přispívat projekty, s jejich strukturou a podmínkami. S nadšením jsme uvítali tuto možnost, hlavně nabídky „kuchařky" pro naši další práci.

O tom, že bychom mohli přispět našimi projekty, jsem velmi přemýšlela. To vše bylo v době, kdy začínalo i vzdělávání pedagogických pracovnic v oblasti počítačové gramotnosti. Této možnosti jsme využili maximálně, dotované kurzy jsme doplnily i dalšími, placenými z vlastních zdrojů - ze školného. To vše přineslo své ovoce. První projekty z portálu jsme tiskli a postupně se seznamovali se strukturou Metodického portálu.

Jak to vypadá v naší MŠ dnes, po 3 letech? Učitelky mají ve sborovně k dispozici počítač, který je propojen s dalšími dvěma PC.

  • Stránky Metodického portálu sledujeme pravidelně, nové příspěvky, které bychom mohli využít - nebo jejich část, vytiskneme a zařadíme podle témat (jedna pedagogická pracovnice má toto na starost).
  • Další možnosti - učitelky hledají na Metodickém portálu a samy vybírají, které téma by mohly využít, popřípadě kterou část zpracovaných projektů - nabídky činností - písně, básničky apod. Vybírají tak z projektů dlouhodobých i krátkodobých, speciálně zaměřených. Vybírají v mateřské škole, popřípadě doma a vybraný projekt pošlou e-mailem na adresu MŠ, vytisknou a dále zpracují v TVP, dle potřeby dané třídy a individuálních zvláštností dětí. Pracujeme nejen s metodickým portálem - v MŠ máme celkem širokou nabídku odborné literatury, kde pedagogické pracovnice vyhledávají, využíváme i služeb Městské knihovny. Učitelky se dále vzdělávají formou samostudia, účastní se vzdělávacích akcí a nově získané poznatky a dovednosti uplatňují v praxi.)
  • Metodický portál využívám i v řídící práci ředitelky MŠ. Sleduji novinky v oblasti řídící práce i další příspěvky. Pomohly mi např. příspěvky při psaní vlastního hodnocení školy a evaluace. Sledovala jsem vydání nové metodiky: Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV.
  • První naše projekty vznikaly na základě zkušeností s projekty z metodického portálu. Dalším mezníkem v naší práci bylo zveřejnění naší práce na Metodickém portálu.
Ukázky naší práce

Rytířské hrátky - Hana Sobotkováwww.rvp.cz/clanek/1669
Hrajeme si na indiány - Zdeňka Benešováwww.rvp.cz/clanek/1610
Život u Eskymáků - Marcela Janšováwww.rvp.cz/clanek/484
Ježci - Zdeňka Benešová - www.rvp.cz/clanek/1380
Brouci - Zdeňka Benešováwww.rvp.cz/clanek/1678
Doprava v našem městě - Věra Stehlíkováwww.rvp.cz/clanek/1237
Voda v okolí Mladé Boleslavi - Pavlína Šimůnková - www.rvp.cz/clanek/1693
Jaký jsi? - Pavlína Šimůnková, Věra Stehlíkováwww.rvp.cz/clanek/1531

Autor
Věra Stehlíková

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Téma článku:

RVP / ŠVP