Odborné články Předškolní vzdělávání Jaro - zásobník nápadů
Odborný článek

Jaro - zásobník nápadů

4. 7. 2009
Předškolní vzdělávání
Autor
Jana Malenovská učitelka

Anotace

Autorka představuje fotografický zásobník nápadů nejen pro výtvarné činnosti dětí předškolního věku motivované jarním obdobím.

Myšlenková mapa
Jaro - období, které přichází po zimě
Příroda - barvy přírody, život v přírodě
Ptáci - přilétají z teplých krajin
Mláďata - symboly jara (jehňátko)
Květy - podběl, sněženky, petrklíč, narcisy

Zdroje a možnosti realizace
Publikace o jaru, písně, básně, říkadla, pokusy (klíčení semen), pozorování přírody atd.

Pokusy
Pozorujeme klíčení a růst - čočka, hrách, fazole
Pozorujeme pučení větvičky zlatého deště
Pozorujeme život žížaly

Využíváme jarní květy a bylinky
Připravujeme pampeliškový salát
Vaříme kopřivový čaj
Sbíráme sedmikrásky

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
doc
1.21 MB
Dokument
Zásobník nápadů - fotogalerie

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jana Malenovská učitelka

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Komunikativní kompetence
  • dokáže se vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky (řečovými, výtvarnými, hudebními, dramatickými apod.)
  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
  • Předškolní vzdělávání
  • Činnostní a občanské kompetence
  • spoluvytváří pravidla společného soužití mezi vrstevníky, rozumí jejich smyslu a chápe potřebu je zachovávat

Organizace řízení učební činnosti:

Individuální, Skupinová, Frontální

Organizace prostorová:

Vycházka do přírodního prostředí, Učebna v přírodě, Školní třída