Charakteristika integrovaného bloku | Náměty na pohybové činnosti v mateřské škole aneb Pohybové hry s míčem. |
Očekávané výstupy |
|
Organizace řízení učební činnosti | frontální, skupinová |
Organizace prostorová | školní třída, tělocvična |
Organizace časová | 20 minut |
Věková skupina | 3-4 roky |
Zaměření – uchopení míče (papírové koule), rychlost, obratnost.
Pomůcky – papírové koule (míčky, drátěnky).
Doporučený počet hráčů: 4 – 20.
Milé děti, dnes si zahrajeme na kočky a myšky. Taková myška je malé zvířátko, proto může mít takhle malý domeček, jaký pro ni máme připravený právě my tady.
Nejprve si musíme určit kočičku. Kdo chce být kočka? Všude kolem nás jsou vyznačené kroužky (vzdálenost kroužků jsou nejméně 2 m). V každém kroužku sedí myška (papírová koule). Vy ostatní budete pomáhat myškám, aby je kocourek nechytil, proto si každý vyberte jeden domeček (kroužek), postavte se k němu a vezměte si myšku do ruky. Nebojte, ona vám nic neudělá. Je to hodná myška. Kočka vykřikne: "Myšky z díry ven!" Pomocníci myšek honem položí myšku zpátky do díry a poběží zachránit jinou. Kočička se zatím bude snažit jednu myšku ulovit. Až se jí to podaří, tak ho pomocník, na kterého nezbyl domeček, vymění a bude dělat kočičku.
Zaměření – uchopení předmětů, rychlost, obratnost.
Pomůcky – malé míčky, nebo papírové koule.
Doporučený počet hráčů – do 20.
Teď si, děti, představte, že jsem mocný pan král z království od jedné moc krásné princezny. Ta princezna nosila na krku moc krásné korále, ale jednoho dne je poztrácela a moc se jí po nich stýskalo. A tak si král zavolal Honzíka a řekl mu tuto básničku, kterou se spolu teď naučíme, protože je moc pěkná. Princeznička na bále, poztrácela korále. Její táta, mocný král, Honzíka si zavolal: "Honzíku, máš namále, najdi nám ty korále!
HRUBÍN, F. Špalíček veršů a pohádek. Praha: Albatros, 2008. ISBN 978–80–00–02190–4.
Postup
Když už tu říkanku tak krásně umíte, mohly bychom pomoci Honzíkovi najít korále, co říkáte? Rozdělím vás na polovinu a každá polovina si stoupne zvlášť, abychom se nepletli dohromady. Budeme společně říkat básničku a já u ní budu jako král rozsypávat korále. Až budeme společně říkat poslední slova: „Najdi nám ty korále". Všichni se rozeběhnete a každý seberete jeden míček a postavíte se na čáru za sebe, abyste udělali navlečené korále, ano? Rozumíte tomu? Tak to spolu zkusíme. To vám to ale krásně jde!
Zaměření – koulení na cíl.
Pomůcky – středně velké míče, kužele pro označení 2 branek.
Doporučený počet hráčů: 2 –20.
Hráči se rozdělí do 2 družstev, která stojí v zástupech za sebou. Každé dítě hraje svým míčem. Děti postupně kutálejí míč do branky. Když dokutálí jeden, jde kutálet druhý. Družstvo, které se vícekrát trefilo, vyhrává. Když máme menší počet míčů, než hráčů, můžeme zvolit dva hráče jako strážce branek. Ty odházené míče vracejí zpět. Koulení v předklonu, dozadu – otočte se na druhou stranu. Hráč, který bude házet, se předkloní a okénkem se bude snažit míč strefit do branky. Otočení – hráč se před hodem jednou otočí a má za úkol se strefit do brány. Koulení ze sedu, kleku, apod.
TŮMA, M; TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha: Portál, 2004. ISBN 80–247–0707–1.
HRUBÍN, F. Špalíček veršů a pohádek. Praha: Albatros, 2008. ISBN 978–80–00–02190–4.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: