Předem stanovíme den, kdy se budeme zabývat tématem Velikonoce. Žákům oznámíme, že jednotlivé aktivity budou probíhat dvojjazyčně.
Žáci si přinesou do ranního kruhu jejich rodinné velikonoční symboly - malovaná vajíčka, formu na beránka, pomlázku, květináč s osením atd.
Následuje diskuse, jak která rodina slaví Velikonoce. Učitel jednotlivým žákům pomáhá návodnými otázkami, motivuje k dotazům i ostatní děti. Jsou ve třídě také děti s cizí státní příslušností? Jak se slaví tento svátek u nich? Chodí některé z dětí do kostela? Jak se Velikonoce jmenují anglicky? Pokud nikdo z žáků neví, je možné použít např. přesmyčku.
A - T - E - S - R - E (EASTER)
Žáci si zasejí osení - např. ve dvojici.
Učitel dbá na dodržování správných pracovních návyků (pomoc kamarádovi, uklizení místa atd.).
Poznámka - aktivitu lze nejlépe realizovat venku (viz příloha č. 2), v přesně vymezeném prostoru (např. krepovým papírem), v případě nutnosti je možné si hru zahrát ve třídě.
Učitel vypráví o velikonoční tradici (nejen) v Americe: velikonoční zajíček schová vajíčka na zahradě; žáci když ráno vstanou, vydají se vajíčka hledat. Navrhne žákům, zda by si Easter Egg Hunt chtěly vyzkoušet.
Podle barevných lístečků učitel rozdělí žáky do skupin. Skupina si nacvičí pokřik s anglickým názvem svého týmu - např. We are blue, blue, blue!
Skupiny hledají vajíčka své barvy (kinder vajíčka s barevným štítkem), viz příloha č. 3. Pro každou skupinu je v terénu 5 - 6 vajíček. V každém z nich je schované jedno slovo zadání úkolu. Například: Make a paper egg. Příklad částí úkolů na lístečkách je v příloze č. 4. Úkolem skupiny je najít všechna svá vajíčka, slova poskládat a úkol ve třídě splnit. Při skládání zadání úkolu mohou využít slovníky.
Při hodnocení hraje rychlost splnění úkolu pouze malou roli, podstatná je týmová spolupráce a kvalita splnění.
Žáci si navzájem předvedou své výtvory. O osení budou pečovat každý den a sledovat, jak roste.
Nová slova si žáci připíší na flip se slovní zásobou k tématu projektu.
(Poznámka - místo angličtiny lze použít jakýkoli jiný cizí jazyk. Části jednotlivých úkolů mohou být napsané/vytištěné na barevném papíře; barva odpovídá barevnému označení vajíčka.)
Příloha č. 1 - Velikonoční symboly
Příloha č. 2 - Ilustrace realizace aktivity venku
Příloha č. 3 - Ilustrace označení vajíček
Příloha č. 4 - Příklad rozepsání úkolů na lístečky
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: