Stavíme z kostek model svého okolí, činnosti předchází vycházka po okolí MŠ, vyhlídka z věže na město.
Rubikova kostka: seznamujeme se s principem jejího složení.
Skládáme model papírové kostky dle vzoru. Šablona je předem připravena. Je možné jednotlivé stěny papírového modelu kostky označit puntíky, jako na hrací kostce.
Hlavolamy.
Skládání kostek s potiskem dle vzoru.
Pohybová hra Mlsné Myši - honička s pravidly Každá myška má ráda sýr a snadno se na něj nechá nalákat. Děti představují myšky, které si musí dávat pozor na kočku při svých cestách za sýrem. Kostky ve hře představují sýry. Ty umístíme do obruče. Jedno dítě - kočka hlídá sýry. Přiblíží-li se myška, honí ji. Myška se může před kočkou schovat do domečku, kam kočka nemůže.
Hra Vlaštovky, shromážděte se! V prostoru místnosti připravíme několik hromádek kostek o různém počtu a barev. Děti reagují na pokyn a přemísťují se k různým hromádkám, např.: „Vlaštovky shromážděte se u pěti červených kostek" - děti hledají správnou hromádku.
samostatně rozhoduje o svých činnostech; umí si vytvořit svůj názor a vyjádřit jej
Předškolní vzdělávání
Kompetence k řešení problémů
řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého
Předškolní vzdělávání
Kompetence k učení
získanou zkušenost uplatňuje v praktických situacích a v dalším učení