Popis hry Co přinesl sněhulák?
V prostoru třídy a u stolečků, jednotlivě i ve skupince. Metodický postup
Nejúčinnější motivací je sněhulák postavený na zahradě. Pokud nám to počasí nedovolí, připomeneme si dobu, kdy jsme ho stavěli. Děti vzpomínají, vypravují.
Z čeho byl sněhulák postaven? Bylo by to studené, anebo teplé? Proč? Bylo by to velké, nebo malé?
Mohli bychom si tady ve třídě postavit nějakého sněhuláka? Co myslíte, z čeho by se dal postavit a jak?
Učitelka otázkami provokuje děti k přemýšlení, potom jim rozdá připravený materiál.
Stavíme sněhuláky z jednotlivých částí.
Co vidíme na sněhulákovi, když se na nás dívá? Co nevidíme, když je k nám otočený zády? Mohl by se dívat i doprava? Který ze dvou sněhuláků má koště na druhé straně? Proč? Jsou všechny koule stejně velké? Která je nejmenší?
Mladší děti pokládají rozstříhané obrázky na předlohu, starší sestavují celek vedle předlohy. Děti popisují své poskládané obrázky, porovnávají s předlohou, zkouší stavět i bez předlohy, případně si své předlohy vymění. Starší děti skládají celek z libovolných částí, tzv. popleteného sněhuláka, kterého potom společně opravují, řeší problém, situaci zdůvodňují. Zkoušíme se postavit tak, jak stojí sněhulák.
![]() |
1. Děti nejprve sestavují obrázky z méně částí. |
![]() |
2. Děti nejprve sestavují obrázky z méně částí. |
![]() |
3. Pomůcka určená mladším dětem |
![]() |
4. Pomůcky určené dětem starším |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.