Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Využíváme přirozené dětské hravosti, vnímavosti, představivosti, paměti a pozornosti v těsném spojení s řečí a s potřebou dítěte poznávat a neustále řešit nějaké hádanky. Uplatňováním problémového učení dětem nabízíme k řešení různé situace. Tento integrovaný blok byl součástí celoročního projektu Kdo jsem a co dělám.
Očekávané výstupy: Při řešení myšlenkových i praktických problémů užívat logických a matematických postupů; plánovat, organizovat, řídit a vyhodnocovat svoje hry a činnosti; vzájemně si pomáhat při řešení určitých situací
Časový rozsah: Střednědobý (dle zájmu dětí)
Věková skupina: 5 - 6 let
Cílem je přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému, rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných funkcí k úmyslným, rozvoj tvořivého myšlení. Osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci.
Když jsi před ním, tak jsi taky v něm.
Když jsi v něm, tak jsi taky před ním.
(zrcadlo)
Čím je to větší, tím méně se do toho vejde.
(díra v kapse)
Jednou dírou tam a třemi ven.
(tričko)
Jakých děr je po dešti nejvíc?
(mokrých)
Hodnocení dětí (co měly možnost poznat, dozvědět se, získat, apod.)
Úspěch vzdělávacích záměrů ohrožuje např.:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.