Cílem projektu je rozvinout a upevňovat sociální dovednosti dětí předškolního věku k řešení sociálních problémů.
Záměr teoretické části
Upevnit si odborné teoretické poznatky vzhledem k psychickému a sociálnímu vývoji dítěte, postihnout okolnosti, které současný dětský vývoj ovlivňují a teoretické možnosti, které napomáhají k prevenci nebo případnému řešení sociálních problémů mezi dětmi předškolního věku.
Záměr edukační části
Vhodnou edukační nabídkou vytvářet podmínky pro nácvik, rozvoj a upevňování receptivních dovedností (vzájemného vnímání, naslouchání si, porozumění si, respektování se) a přispět tak k rozvoji a upevňování sociálních dovedností dětí předškolního věku.
Záměr edukační části pro edukanta
Učit se, rozvíjet si a upevňovat sociální dovednosti = naučit se ovlivňovat vlastní situace záměrně-řízeným chováním.
Výchozí dokument pro edukační část projektu: RVP PV (2006)
typ projektu: střednědobý (4-6 týdnů)
počet edukantů: běžná třída mateřské školy (25)
nejvhodnější doba realizace projektu: září - říjen
nejvhodnější věk edukantů: 5-6 let
(při zjednodušení náročnosti úkolů lze použít i pro věk 4,5-6 let)
Didaktické materiály:
Slabikář slušného chování, Praha: Svojtka a kolektiv, s.r.o. ISBN 978-80-7352-484-5.
BADEGRUBER, B. PIRKL, F. Příběhy pomáhají s problémy, Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-416-8.
Děti a slušné chování, Praha: Rotag, 2005. ISBN 80-903175-5-3.
Sborník KAFOMET - Katalog forem a metod práce pro MŠ
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.