Tento text je součástí seriálu Abeceda managementu.
Tématem dalšího textu zabývající se základní abecedou managementu jsou manažerské techniky. Texty jsou upraveny pro potřeby ředitelů a vedoucích pracovníků ve školách a školských zařízeních.
Mezi nejdůležitější manažerské schopnosti patří schopnost stanovení strategického rámce, postavit kvalitní tým a motivovat lidi k nadstandardním výkonům. K tomu slouží techniky typu: motivační rozhovor, oceňující rozhovor, kritizující rozhovor, koučování.
Použitá literatura a zdroje:
ADAIR, J.: Vytváření efektivních týmů. Praha: Management Press, 1994.
BOOHER, D.: Komunikujte s jistotou. Brno: Computer Press, 1999.
COVEY, S. R.: 7 návyků vůdčích osobností. Pragma, 1994.
HLOUŠKOVÁ, I.: Vnitrofiremní komunikace. Grada, 1998.
KŘÍŽ, P: Konzultační dovednosti. Kladno: AISIS, 2006.
NOVÝ, I. - BEDRNOVÁ, E.: Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 1998.
NOVÝ, I. - BEDRNOVÁ, E.: Moc, vliv, autorita. Praha: Management Press, 2001.
PLAMÍNEK, J.: Synergický management, vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. ARGO, 2000.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: