Odborné články Základní vzdělávání Abeceda managementu – Public relations
Odborný článek

Abeceda managementu – Public relations

13. 11. 2008
Základní vzdělávání
Autor
PhDr Jaroslav Jindra
Spoluautor
Mgr. Petr Vinš

Anotace

Další část seriálu o managementu se zabývá tematikou public relations.

Tento text je součástí seriálu Abeceda managementu.


Přinášíme další z řady textů zabývajících se základní abecedou managementu. Tématem tohoto textu je PR (Public relations). Texty jsou upraveny pro potřeby ředitelů a vedoucích pracovníků ve školách a školských zařízeních.

V řadě škol přicházejí na to, že budování dobré pověsti a požívání dlouhodobé důvěry u veřejnosti, na školách, na radnici i u dětí se prostě vyplatí. Že informovat své okolí o tom, proč, co, kdy a jak, by mělo být každodenní součástí jejich práce. A nejde jen o okolí, o tu tzv. veřejnost. Jde i o správnou komunikaci uvnitř, mezi pracovníky školy. O budování pracovní a důvěryhodné atmosféry, která se jistě projeví i navenek.

Použitá literatura a zdroje:
EGER, L.: Management školy - Image školy (www.fek.zcu.cz). Plzeň: Západočeská univerzita, 2000.
JAKUBÍKOVÁ, D.: Aplikace marketingu ve školství. Plzeň: Západočeská univerzita, 1998.
JINDRA, J.: Public relations (vnitřní metodické texty AISIS, o. s.). Kladno, AISIS, 2000.
JINDRA, J.: Image. Praha: Raabe, 1996.
KOHOUT, J.: Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press, 1999.
OGILVY, D.: O reklamě. Praha: Management Press, 2001.
PŘIBOVÁ, M. a kol.: Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996.
RODRYČOVÁ, D.: Jak prezentovat firmu, produkt, sebe, názor.... Praha: Grada, 1999.
SEWELLOVÁ, S.: Umíte dělat reklamu? Praha: Nakladatelství Svoboda, 1994.
Spirálka: Public relations v neziskovém sektoru. Praha, 2006.
ŠTEFKO, R.: Teoretické východiská skumania determinantov image vzdelávacej organizácie. Aula, 1999, č. 1.
VINŠ, P.: Public relations a komunikační strategie neziskové organizace (vnitřní metodické texty AISIS, o. s.). Kladno: AISIS, 2005
VYKYDAL: Firemní image. Marketing & komunikace, č. 3, 2000, s. 8 - 11.
www.imageaudit.info

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
236.33 kB
PDF
Public relations

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
PhDr Jaroslav Jindra

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Článek pro obor:

Člověk a jeho svět