Projekty v rámci ŠVP aneb zdravý životní styl ve školách - tak zní téma závěrečné práce v rámci absolvování studia k výkonu specializovaných činností Koordinátor školního vzdělávacího programu realizovaném v Národním institutu pro další vzdělávání, krajském pracovišti Brno v období od září 2006 do května 2008. Závěrečná práce řeší projekty ve školách jako jeden z progresivních způsobů metod, které vedou u žáků k efektivnímu osvojování nových znalostí, dovedností, postojů a kompetencí, uvědomování si a vytváření vlastních postojů, názorů a stanovisek včetně zaujímání rolí, ověřování svých životních zkušeností na základě řešení praktických problémů při aktivním zapojení do činnosti. Neklade si za cíl popisovat dopodrobna jednotlivé uvedené projekty, má spíše sloužit jako nabídka námětů pro případné zájemce ze stran učitelů.
Projekty v rámci ŠVP aneb zdravý životní styl ve školách
FILIPOVÁ, Věra RNDr.: My rádi cvičíme - soubor pohybových námětů s balančním míčem zaměřeným na prevenci vadného držení těla v dětském věku, Statní zdravotnický ústav, 1999
KUMAN, Milan MUDr.: Jak proti otylosti - praktické pokyny pro zhubnutí, KÚNZ - oddělení zdravotní výchovy v Brně
KUNEŠOVÁ, Marie MUDr.: Obezita - příčiny, prevence a léčba, Centrum pro diagnostiku a léčbu obezity, Praha
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana: Teorie a praxe projektové výuky, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno 2006
SHAPIRO, Susan: Program výchovy ke zdravému životnímu stylu - Výživa a vaše zdraví, Prevence kouření, Sorosova nadace, 1992
SIMONSKA, Venka, BJARNE, Bruun Jensen, CARLSSON, Monika, ALBECH, Christina: Cesta ke zdravému a harmonickému vývoji - metodická příručka , P.A.U. Education, Muntaner 262, 3r - 08021 Barcelona (překlad Kompetentní centrum Shape up, září 2006)
TICHÁČKOVÁ, Zdena Mgr.: Shape up aneb společně za zdravím, ZŠ Kamínky Brno 2007
Práce s dotazníky-grafy
Rozhovory s žáky
Vyhodnocení prací
Ukázky prácí dětí
Fotodokumentace
Pozn: ukázky prací, fotodokumentace, pracovní listy, a jiné ukázky projektu budou použity při obhajobě jako dokladová dokumentace, nejsou součástí této práce.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.