Čas: cca 10 min.
Rozdejte pracovní list 1 (obrázek se jmény). Žáci si obrázek prostudují a vy se ptáte: Znáte všechny osoby na obrázku? (Do you know all the people in the picture? Prozatím postačí, pokud se žáci s konkrétními jmény už setkali - nemusí říkat kdo je kdo), co je zvláštního na obrázku? (What is strange in the picture?). Žáci by měli přijít na to, že se na jednom místě setkaly osoby různých národností, z různých časových období právě v den pátku třináctého. Rovněž žáky upozorněte, ať se v průběhu hodiny snaží z obrázku zapamatovat co nejvíce.
Čas: cca 10 min.
Mapa by měla být pokud možno politická. Na volný stůl položíte kartičky se jmény všech osob na obrázku. Zopakujte s žáky názvy států a národností (alespoň těch, které budou potřebovat pro určování osob z obrázku).
Čas: cca 3-5 min.
Každý ze skupiny jde vždy k tabuli, vybere si kartičku se jménem, přečte je a připevní ji na mapu podle toho, kde daná osoba žije/žila. Za každé správné určení získává skupina bod. Pokud určí špatné místo, dostává šanci skupina další. Tento úkol končí, až jsou všechna jména umístěna na mapě. Body se zatím nesčítají. Soutěž pokračuje.
Čas: cca 12 min.
Každá skupina dostane pracovní list 2 (tabulka). Žákům se stanoví časový limit (asi 5 min), po jehož dobu se snaží vyplnit co nejvíce údajů v tabulce. Po časovém limitu si skupiny tabulky vymění a společně kontrolují. (Pro kontrolu je možné tabulku s řešením překreslit na tabuli, promítnout na zpětném projektoru, či rozdat žákům tabulku s řešením). Vždy nechte žáky vyslovit letopočet/století. Za každý správný údaj v tabulce získává skupina 1 bod. Celkový počet bodů se přičte k bodům z předchozího úkolu.
Čas: cca 12 min.
V novém časovém limitu (asi 4 min. - záleží na čase) se postupně všichni členové skupiny střídají a píší na tabuli věty v minulém čase průběhovém. Např. Angelina Jolie was waving. Skupiny soutěží najednou (každá skupina píše na přidělené části tabule). Po skončení limitu celá třída společně zkontroluje všechny věty. (Je možná i jiná varianta kontroly). Za každou bezchybnou větu je skupině udělen bod.
Čas: cca 8 min.
Nikdo nesmí vidět obrázek. Z každé skupiny vždy předstoupí před tabuli jeden žák, který členům zbývajících skupin klade určitý počet otázek v minulém čase průběhovém. Např. What was Angelina Jolie doing? Skupina, jejíž žák se přihlásí nejdříve a odpoví správně, opět získává bod. V otázkách se vystřídá alespoň jeden člen z každé skupiny tak, aby každá skupina získala rovný počet šancí.
Čas: cca 10 min.
Vyhrává skupina s nejvíce body.
Následující hodinu, či jako domácí úkol lze žáky vybídnout k vybrání jedné osoby z obrázku a vyprávění/napsání krátkého příběhu, jak asi vypadal jeho/její den předtím/poté, co se mu/jí stala nehoda. Dále je možno sestavit dvojice či skupiny lidí, kteří se mohli za svého života opravdu setkat.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.