Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Soubor kooperativních her pochází ze studie Pavly Polechové - Inkluzívní a kooperativní strategie - přehled. Autorka se v ní zabývá tématem včleňování dětí různých kultur a etnik do kolektivu třídy. Ačkoli toto téma náleží též do multikulturní výchovy, uvádíme vybrané aktivity vzhledem k jejich možnému využití při práci s tématem OSV „kooperace".
Podmínkou týmové práce je pozitivní vzájemné propojení. Ve struktuře cílů, metod a technik stojí nejvýše - je základním principem a předpokladem efektivní spolupráce. Možností, jak podpořit pozitivní vzájemné propojení, je celá řada. Patří k nim rozdělení úkolu mezi členy týmu, rolí, sdílení materiálů a pomůcek, hodnocení obsahující osobní a týmovou složku.
Část předkládaných technik tvoří kooperativní hry, které jsou založeny na pravidle "pokud budeme soutěžit, prohrajeme všichni, pokud budeme spolupracovat, všichni budeme úspěšní".
V reflexích se obvykle věnujeme těmto tématům:
Použitá literatura:
Zlaté aktivity. Kladno: Aisis, 2000.
Další články na dané téma
Aktivity pro naplňování inkluzívních a kooperativních strategií I.
Aktivity pro naplňování inkluzívních a kooperativních strategií II.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.