V rámci projektu OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Zkvalitnění a inovace přípravy budoucích učitelů na MUNI [1] na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity vznikla sada manuálů pro studenty učitelství a učitele z praxe. Manuály navazují na přehledovou knižní publikaci Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele (https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2107).
Na vzniku manuálů se podíleli nejen akademičtí pracovníci, ale také vyučující na daných typech škol a studenti. Společným cílem manuálů je vést studenty učitelství k reflektivnímu hodnocení různých aspektů vlastní výukové praxe či pregraduální přípravy za účelem jejich zlepšení. Zároveň bylo ambicí autorů poskytnout budoucím učitelům nástroje, které jsou založené na výzkumu, ale svým jazykem vycházejí vstříc čtenářům z pedagogické praxe.
Manuály pokrývají oblasti pedagogiky, primární pedagogiky, transdisciplinární didaktiky, didaktiky anglického jazyka a inkluzivního vzdělávání:
Evaluační nástroje byly pilotně ověřovány u učitelů a studentů učitelství, čímž bylo dosaženo toho, že jsou nástroje z hlediska obsahu spolehlivé a uživatelsky přívětivé.
Text shrnující závěrečné zprávy je k dispozici zde: https://ivsv.ped.muni.cz/media/3522716/za-ve-rec-na-zpra-va_pro_pedor.pdf.
[1] ZIP MUNI, CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.