Aplikace je interaktivní a učitelé i studenti mohou poznat své výukové preference a současně se rozvíjet sami v klidném prostředí u šálku čaje.
Na čem aplikace staví?
Aplikace vychází z výzkumem ověřeného poznatku, že učitelé geografie inklinují k různým pojetím geografického vzdělávání. Inklinace bývá dána tím, co učitelé více či méně preferují v geografii a ve výuce geografie. To může vést k tomu, že výuka geografie probíhá monotónně a může v ní převládat jen jedno pojetí výuky.
Pokud jste učitel geografie (k použití pojmu geografie, a ne zeměpis, máme své důvody) a zajímá vás, jaké pojetí u vás převládá, neváhejte a přihlaste se do aplikace: https://geo4tea.com/.
Co aplikace nabídne?
Existuje až devět pojetí geografického vzdělávání. V aplikaci najdete kalkulačku, která vám spočítá převažující pojetí a nepřevažující pojetí. Sami poté můžete objevovat, v čem se dále rozvíjet a co neupozaďovat.
Velmi oblíbené u uživatelů je tzv. geokolo. Geokolo po zatočení na konkrétních příkladech ukazuje, jak se může výuka téhož tématu proměňovat v závislosti na každém pojetí.
Aplikace vám umožní zamyslet se nad vlastním pojetím (pojetími) a rozvinout se ve všech zbylých pojetích tak, aby i žáci zažívali barevnou geografii.
V aplikaci nabízíme i vazbu na kurikulární dokumenty (RVP) a kritéria hodnocení, která jsou vhodná pro jednotlivá pojetí a která můžete převzít do vlastní výuky. Součástí aplikace Geo4tea jsou také materiály, jež jsou připraveny k okamžitému využití ve výuce. Ambicí aplikace Geo4tea je budovat a rozvíjet komunitu angažovaných učitelů geografie, kteří chtějí, aby výuka geografie byla zábavná pro žáky a současně aby byla v souladu s aktuálními trendy v odborné geografii.
Aplikace je výstupem projektu TAČR a vznikla na Katedře geografie Pedagogické fakulty MU.
Mnohem více najdete na www.geo4tea.com.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.