Slide 3
Úkolem žáků je vyřešit příklady, které jsou na trase od startu do cíle. Cesta je vydlážděna příkladem a jeho součinem. Žáci se v řešení příkladů střídají. Na výběr mají několik možných výsledků. Příklad se zbarví vždy zeleně, zeleně se zbarví také správný součin tohoto příkladu. Chybný výsledek se po kliknutí zbarví červeně. Žák se musí také správně rozhodnout ve volbě příkladu. Ke konci hry se naleznou na trase i takové příklady, které nemají kolem sebe žádný správný výsledek. Musí tedy zvolit jiný příklad, který kolem sebe správný součin má. Pokud žák provede chybu, opraví se, příklad vypočítá a vydá se správným směrem.
Slide 4
Uprostřed hracího pole jsou příklady, lemování tvoří výsledky. V řešení příkladů se žáci střídají. Žák příklad vyřeší a klikem na něj si ověří jeho správnost. Příklad se zařadí pod správný výsledek. Smyslem tohoto slidu je, aby si žák uvědomil, že některé příklady mají stejný výsledek.
Slide 5–12
Tyto slidy navazují na předešlý slide 4. Žáci se rozhodují, které příklady se rovnají právě tomu jednomu výsledku. Správná řešení se zbarví zeleně, chybná červeně. Úloha může mít více správných řešení. Je třeba nalézt všechny příklady, které se rovnají uvedenému výsledku. Při neúspěšném vyhledání žák daný příklad vypočítá a pokračuje ve hře.
Po vyhledání všech zeleně zbarvujících se příkladů žák zbylé příklady vypočítá. Ostatní žáci pracují souběžně a zaznamenají svá rozhodnutí a výpočty na papír. Po vyřešení každého ze slidu 5–12 se může vyučující zeptat na úspěšnost ostatních žáků.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: