1. pohybová hra
Žáci se pohybují po místnosti. Vyučující řekne příklad v oboru přirozených čísel do 10. Na povel „Rovná se, teď!“ žáci utvoří takovou skupinku, aby jejich počet byl výsledkem příkladu. Zbývající žáci odpoví, kolik žáků jim chybí do kýženého výsledku, a zároveň zkusí vytvořit příklady, jejichž výsledky by odpovídaly jejich počtu. Tato hra je vlastně variací hry Molekuly. Učitel namísto čísla říká příklad.
![]() |
Autor díla: PaedDr. Štěpánka Vondrášková |
2. pohybová hra
Žáci utvoří 2 skupinky po 11. Pokud je žáků ve třídě více, můžou zdatnější žáci vytvořit početnější skupinu. Pokud jsou ve třídě velmi slabí žáci, mohou ti vytvořit skupiny o menším počtu žáků.
Každý z žáků představuje číslo od 1 do počtu žáků, co jsou ve skupině. Rozdají se jim kartičky s čísly nebo si čísla vylosují. Jeden z žáků stojí před řadou čelem ke spolužákům, nazveme ho mluvčím, řekne příklad na sčítání nebo odčítání v oboru přirozených čísel do 10 nebo do počtu dětí, co tvoří skupinu. Pokud je ve skupině 6 žáků a jeden z nich představuje mluvčího, tvoří příklady, jejichž výsledkem je maximálně 5. Pokud je ve skupině 11 žáků, tvoří příklady tak, aby jejich výsledek byl maximálně 10. Jeden z nich je mluvčím a ten tvoří a vysloví příklad.
Postaví se ten z řady žáků, jehož číslo představuje výsledek tohoto příkladu. Předá své číslo mluvčímu a své role si vymění. Nyní se stává mluvčím žák, který vypočítal příklad. Situace se opakuje. Vyučující prochází skupinami a kontroluje, zda jim tvorba příkladů nedělá potíže, koriguje a slabším napomáhá, jak příklad vytvořit. Pokud je nutné, vyučující ve skupině předvede, jak se takový příklad vytvoří, a přenechá pak slovo samotným žákům. Žáci se vzájemně kontrolují, zda je výsledek správný.
![]() |
Autor díla: PaedDr. Štěpánka Vondrášková |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.