Hra na počítači
Tuto online hru je vhodné zařadit k procvičování sčítání přirozených čísel v oboru do 10 po procvičení sčítání manipulací s předměty. Oproti jiným online hrám má zde žák možnost nejen vytvořit správný příklad, ale zvolit si i vhodnou strategii, která mu pomůže hru vyhrát a postoupit do vyššího levelu. Při procvičování příkladů spojené se hrou a s nutným použitím strategie zažívá radost z počítání nejen bystrý žák, ale i ten slabší nebo průměrný. Každý z žáků volí svou strategii, tempo hry a postup. Levely se přizpůsobují individuální úrovni žáka a motivují ho tak k jeho zlepšení. Šňůra ubíhajících čísel vytváří u žáka pocit vzrušení překonat určité překážky a ne jen vypočítat matematický příklad.
odkaz na stránky:
https://www.novelgames.com/en/mathlines/
Autor díla: https://www.novelgames.com/en/mathlines/ |
Uprostřed hracího pole je odpalovací pole, ve kterém je středová kulička. Kolem se točí šňůra dalších kuliček, na kterých jsou čísla od 1 do 9.
Autor díla: https://www.novelgames.com/en/mathlines/ |
Úkolem žáka je středovou kuličkou zasáhnout právě tu kuličku ze šňůry, která se středovou dává při sečtení číslo 10. Pokud je výsledek správný, obě kuličky zmizí, přičemž zmizí i ostatní kuličky v blízkém okolí, které s danou kuličkou tvoří také součet 10. Například když je středová kulička s číslem 8 a srazí kuličku s číslem 2 ze šňůry – obě zmizí a spolu s ní i další kuličky s číslem 2, které se nacházejí v těsném sousedství. Pokud je součet chybný, odpálená kulička se napojí k dalším do šňůry. Cílem je sestřelit co nejvíce kuliček, vytvořit páry tvořící součet 10 a zničit všechny kuličky v řadě na šňůře dříve, než se dokutálí k otvoru na konci své cesty.
Pokud šňůra kuliček dojde k otvoru na konci cesty, žák hru prohrává. Pokud sestřelí všechny kuličky spárováním do 10, žák postupuje do vyššího kola.
level 2:
Autor díla: https://www.novelgames.com/en/mathlines/ |
level 3:
Autor díla: https://www.novelgames.com/en/mathlines/ |
V případě, že na šňůře není správný korálek, který žák potřebuje k součtu do 10, vystřelí korálek mimo hrací šňůru a pokračuje ve hře. Pokud by se trefil do šňůry, korálek se zařadí mezi ostatní čísla.
Hru lze hrát pouze jednou, pokud žák prohraje, objeví se požadavek na zaplacení dalšího kola z vyhraných žetonů. Žák může hru zavřít a otevřít odkaz znovu. Hru může hrát opakovaně.
Autor díla: https://www.novelgames.com/en/mathlines/ |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.