Diagnostický nástroj z češtiny jako druhého jazyka pro žáky s odlišným mateřským jazykem v základních školách je vyvíjen od roku 2017 v rámci projektu Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem – APIV A. Ostré spuštění kompletního diagnostického nástroje pro užití škol je plánováno nejpozději na duben 2022.
Dvě části jsou volně dostupné již nyní, a to: Rozhovor se žákem s odlišným mateřským jazykem a Učitelovo hodnocení jazykové kompetence žáka v češtině. Jedná se o verze ve zkušebním provozu, doplněné o možnost zpětné vazby od těch, kteří nástroje vyzkouší.
Rozhovor mapuje jazykové zázemí žáka a není vázán ani na délku pobytu, ani na míru znalosti češtiny.
Hodnocení posuzuje na základě pozorování žáka s OMJ ve výuce i v dalším kontaktu aktuální úroveň osvojení češtiny a vybraných jazykových a mimojazykových faktorů, které proces osvojování ovlivňují.
Další informace: https://cizinci.npi.cz/vystupy-z-projektu-apiv-a/
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.