Očekávaný výstup: Procvičení příkladů s druhou mocninou a odmocninou vyskytujících se u přijímacích zkoušek, úvod k novému učivu o Pythagorově větě
Aktivita je zaměřena na procvičení příkladů s druhou mocninou a odmocninou vyskytujících se u přijímacích zkoušek a zároveň je úvodem k novému učivu o Pythagorově větě. Žák nejdříve vypočítá 10 příkladů, které se vyskytovaly v různých testech v rámci společných přijímacích zkoušek na střední školy. Potom si každý výsledek zkontroluje přečtením z QR kódů. U výsledku je v QR kódu zároveň jedno písmeno. Žák musí číselné výsledky seřadit od nejmenšího po největší. Tím dostane i pořadí písmen, z nichž vyjde slovo, které žák doplní do krátkého textu pod QR kódy. Cílem je zjistit slovo PYTHAGORAS v souvislosti s využitím druhé mocniny před probíráním nového učiva Pythagorovy věty.
Pro podporu rozvoje čtenářské gramotnosti je vhodné na základě zjištěného slova zařadit práci s texty, které pojednávají o tomto řeckém filozofovi, a nechat žáky, aby si sami o něm zjistili zajímavosti, nejlépe ze dvou odlišných zdrojů. Můžeme jim doporučit např. stránky VTM (věda, technika, vesmír) a Techmania Science Centre, nebo je nechat vyhledávat samostatně. Zadáním pro žáky může být vytvoření profilu Pythagora na Facebooku. Při představení připravených profilů si možná žáci všimnou, že vyhledané informace se ne vždy shodují, a mohou diskutovat, proč tomu tak je. Pro vytvoření falešného profilu lze využít některý z online generátorů.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Inspirace ze ZŠ Hranice – Struhlovsko, pilotní školy PPUČ pro rozvoj gramotností ve výuce.
Ostatní články seriálu: