Očekávaný výstup: Žák chápe časovou posloupnost dějinných událostí, rozliší, co se stalo dříve nebo později
Aktivita je určena pro opakování a upevnění znalostí žáků o období pravěku. Navazuje na práci s odpovídajícími texty z učebnice, které mají žáci po celou dobu práce s pracovními listy k dispozici, aby si mohli informace ověřovat a dohledávat. Mohou využít i učitelem doporučené online zdroje, případně vhodné dětské encyklopedie. Pracovní listy neslouží k testování žákovských znalostí. Žáci mohou pracovat samostatně nebo ve dvojicích.
Zadání pro žáky:
Pracovní list č. 1: Přečtěte si jednotlivé informace v rámečcích, poté načtěte QR kód a odpovězte na otázku. Odpověď pod QR kódem najdete buď formou výběru z daných možností (a, b, c) a do rámečku vedle QR kódu napíšete správnou odpověď, nebo se pod QR kódem může skrývat nápověda, která vám usnadní odpověď. Tu napíšete na volnou linku.
Pracovní list č. 2: Načtěte jednotlivé QR kódy, pod kterými se skrývají obrázky. Vaším úkolem je zjistit, do kterého období daný obrázek patří (starší doba kamenná, mladší doba kamenná, doba bronzová nebo doba železná), a každý QR kód spojit tužkou s dobou, které náleží.
Při práci s texty, kdy žák dohledává a ověřuje si informace, podporujeme rozvíjení čtenářské gramotnosti u každého žáka na jeho aktuální úrovni. QR kódy fungují jako motivační prvek, který aktivizuje a vtahuje do dané činnosti všechny žáky.
Pomůcky: pracovní listy pro každého žáka, vhodné texty s informacemi o pravěku, tablet nebo mobilní telefon s aplikací na čtení QR kódů
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Inspirace ze ZŠ Hranice – Struhlovsko, pilotní školy PPUČ pro rozvoj gramotností ve výuce.
Ostatní články seriálu: