Další záměry pedagoga
Připravit společné ranní přivítání a uvědomění si, že ačkoliv jsme tu každý sám ze sebe, také jsme jedna skupina, která potřebuje každého. Vytvořit si z pozice pedagoga přehled o tom, jak fungují vztahy mezi dětmi. Podporovat pozornost při aktivitě, která vyžaduje klid.
Popis aktivity
V ranním komunikačním kruhu jsme si společně vysvětlili, že ačkoliv jsme každý jiný, jsme součástí skupiny dětí v naší třídě. Toto nám znázornila Pavučina přátelství, která vznikla z vlny odmotávané z klubíčka. Děti si sednou do kruhu a posílají si vlněné klubíčko. Jednou rukou drží vlnu a druhou posílají klubíčko k dalšímu dítěti, až vznikne pavučina, která nás všechny spojuje. Důležité je, aby děti stále seděly na místě a nehýbaly rukou, když v ní drží vlnu. S posíláním klubíčka pomáhá učitelka, která se ptá, kdo další jej dostane.
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 1 – pavučina přátelství z klubíčka vlny
Reflexe
Tato aktivita je s dětmi prováděna na začátku školního roku, kdy se vzájemně seznamujeme, učíme se jména kamarádů a vytváříme společná pravidla. Pomocí ní u dětí posilujeme povědomí o tom, že jsme jedna skupina a v ní má každý své místo – což si i slovně vysvětlíme při podávání klubíčka a odmotávání vlny od jednoho dítěte k druhému. Dětem se tato aktivita navíc pro svoji originalitu líbí. Učitelka si při posílání klubíčka vytvoří povědomí o tom, jak fungují vztahy mezi dětmi, kdo komu pošle...
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Společně to dokážeme (podpora spolupráce u předškolních dětí).
Ostatní články seriálu: